May 3, 2007

Jiwa dah pecah, tapi mata masih belum buta.

Waaaaaahhh...
Ini hari yg baru. Bangkit dari tempat tido yg baru. Tapi sbb tak biasa kan, siap ada masalah sakit tengkuk lagi. Agaknya sebab aku terlalu gairah tido sensorang kot, sampai bangun2 je pagi tadi, kepala mmg terpeleot la. hehehe..

Erm... macam byk benda nak cerita, tapi tak tau mana nak mula. Sbb dlm dua tiga hari ni mmg aku akan byk bercerita pasal masalah dalaman yg aku alami la. So, kalau korg ala2 jemu nak baca, abaikan ler, aku nak tulis..

Believe it or not, aku ingatkan aku mmg langsung tak boleh bangun dari kejatuhan dan kesesatan ditinggalkan di tengah jalan ini. Aku fikir aku terpaksa merangkak untuk bergerak mencari sinar cahaya di kejauhan. Tapi yang sebenarnya, ramai yg sanggup nak dukung aku yg gemok ini untuk mencari cahaya tanpa melengahkan masa lagi. Terima kasih yg tak terhingga aku ucapkan pada semua.

So, skrg ni, walaupun tak fully recover, tapi aku dah alhamdulillah, takde masalah untuk memandu kereta dan meneruskan hari. Cuma nak start day tu macam ada kalut2 sket la. Sbb space baru dalam hidup kan.. biasa la tu.

Makanya, kat sini aku nak la bagi tips tentang cara-cara untuk mengelakkan diri dari perasaan hilang akal apabila terkeluar dari relationship 11 tahun.

  1. Cari kawan yg paling dependable korg pernah ada. Yg korg tau korg boleh menangis dengannya. Yg korg tau dia mmg boleh hulurkan bantuan dgn ikhlas
  2. Pegi cameron highlands dgn org yg 11 tahun tu.. haha. (mateila, kekdahnya org cam ni pun ada gak.)
  3. Declare korg single.. yahuuu!! Sbb lepas tu akan ramai yg dtg utk bagi support
  4. Pegi jumpa kawan yang korg percaya boleh memberi nasihat utk move forward dan motivate korg.
  5. Hangkut barang korg dan berambus keluar dari tpt korg tinggal berdua yang pernah menjana bahagia.


Hmmm... tapi apa2pun, aku rasa happy sbb aku dah single, aku hanya ada satu masalah sahaja utk difikirkan, dan segala masalah dlm relationship kami telah terselesai dengan sendiri. Sekarang terpulang pada aku untuk meneruskan kehidupan, tanpa perlu dibayangi lagi kenangan dan keperitan lampau.

Sebelum berpisah, ini ada satu lagu yg aku nak tempek lagi.. hehehe

Sometimes I cry so hard from pleading
So sick and tired of all the needless beating
But baby when they knock you
Down and out
It's where you oughta stay

And after all the blood that you still owe
Another dollar's just another blow
So fix your eyes and get up
Better get up
While you can

-my chemical romance : i don't love you-