May 14, 2007

Aku dah takmo jadik ikan. Aku nak jadik kucing (yg sikit baik)...

Kalau kita pakai krim rambut brylcream... dia akan membuatkan kita jadik in control. Maksudnya, rambut dikontrol supaya tidak melepek ke bawah, ke kiri atau ke kanan. Tapi itu gel rambut, senang la nak be in control kan.. Aku takmo cerita pasal rambut. Aku nak cerita pasal aku. Mmg la kebiasaannya begitu kan? haha..

Aku seorang yang sungguh mengawal diri. Bukanlah maksud in control tu lobang hidung aku terkembang kempis menahan muka supaya kelihatan kurus, menahan perut dari memboroi, dan menahan diri dari buat perangai yg tah pape tah. Takk... Aku takde la kontrol sampai nak nampak macam patung yg melepak dgn kengkawannya..

Maksud aku in control ni ialah, kehendak dan kemahuan aku selalunya ditahan oleh kepala dan otak aku. Katakan lah aku teringin giler nak makan otak lembu. Mmg perut dan nafsu serakah makan ni giler2 lah teringin. Lepas tu otak plak interfere. Otak mula berbicara..
"Kau nak ternak kolesterol dalam badan ke? kata nak kurus dan sihat..."
Bila dah terkeluar kata2 macamtu, harus lah aku tetiba terdiam membisu dan terus malas nak melayan otak yang pandai sungguh berbicara. Lepas tu, aku pun blah je la, meninggalkan otak lembu masak lemak yang terkulai di atas meja makan kat kedai.. adehh..

Itu contoh nafsu makan. Belum cerita pasal keinginan untuk naik angin sampai masuk ke tahap tsunami di tepi pantai. Macam kalau tgh kerja, tetiba ada je la budak yang cam malas2 nak buat keja. Sekali aku paku, sekali dia masuk. Nak kena pakuk berkali2 baru geraknya byk sikit. Tu yg kengkadang rasa nak hangkut tukul mmg aku pakuk kepala dia sampai lumai (gabungan lunyai dgn lumat). Tapi lepas tu otak akan cakap..
"Jgn jadi bodoh la Kapal. Kalau kau pakuk dia lepas ni sapa nak wat keja utk kau?"
Betul jugak kata2 otak yang selalu betul itu. Last2 aku terpaksa la menyusun ayat supaya benda jalan tanpa perlu aku pakuk..

Yang paling merbahaya sekali ialah nafsu terhadap org pompuan. Satu hal otak aku kalah dah sbb dia tak mampu menukar orientasi seks aku. Yea.. satu kosong otak! Tapi aku masih lagi tidak mampu mengeluarkan animal instinct untuk berlagak seperti seorang dewasa yang sesungguhnya bernafsu dengan perempuan. Dan sesungguhnya kalau pun aku bebetul dah tertarik dgn perempuan tu, aku akan jadi tak berani nak cucuk jarum lelebih. Aku bukan macam kucing yg ngap ikan depan mata, tapi aku lebih macam ikan kat pasar yang tunggu orang datang belek dan beli.
Mari aku salahkan sang otak juga...
"Kau giler nak buat pompuan camtu? Kalau dia tak suka, sesia je effort kau selama ni."


Arghhhh!! Rasa cam poyo la plak bila ada pemikiran camtu. Kenapa aku kena kontrol?! Haruslah ada yang mengatakan aku budak baik. Tak best langsung jadi baik.. nghhh!

Tapi skrg ni aku nak ajar otak aku supaya boleh pikir camni...
"Go kapal go! Sampai bila lagi nak belajar berani. Kalau nak, cakap. Kena rejek. Cari lain. Untung batu.. tenggelam lah kamu berdua. ngeh ngeh ngeh..."


Bottom line...
I think my ex has moved on. Now its time for me to figure out my moves.. tapi.. aku nak mula bergerak ke mana? adehhh.. mateila skrg ni berada dalam kegersangan yang manageable. huahaha...