October 26, 2005

Aku yang mabuk hindustan lagi??!! ish ish ish...

Tujhe dekha to yeh jaana saanammm,
Pyaar hota hai deewana saanamm..

haha.. aku nyanyi lagu hindustan. Kalau sesapa yg pernah minat hindustan, takpun minat shahrukh khan atau kajol, sure la tau lagu tu. Tapi kalau sesapa yg mmg tak pernah tgk pilim hindi, kompom la tak tau lagu tu kan. Dan kalau sesapa yg rasa anti-hindustan giler2 punya, baik takyah baca blog aku utk harini, sbb nnt korang kutuk aku.. tak best aah cenggitu kan. heheheh

Nih aku nak bekabo sket yg semalam aku baca sokkabo yg tak baru dan jugak tak lama sangat. Dalam sokkabo tu bgtau yg pilim Dilwale Dulhania Le Jayenge tu telah ditayangkan di satu pawagam kat India nun selama 500 minggu. Giler babas betul. Cuba korang kira2 balik, setahun ada dlm lebih kurang 50 minggu. 500 minggu??? Tak ke dalam 10 tahun gitu. Kiranya pilim ni telah ditayangkan kat pawagam sejak tahun 1995. Tahun aku baru2 berkapel dgn ChefD lagi. Menurut berita tu, average pawagam tu boleh dapat dalam 60% penuh. Ganas betul org India ni tgk movie. hehehe....

Tapi aku mmg masa2 awal2 kerja dulu sungguh suka tgk hindustan. Kiranya semua cerita yg ala2 best dan pernah best aku sapu beli vcd. Tak kira la, ori ke... pirate ke... aku tak berkira pun. Sbb nak tgk punya pasal. Pada pendapat aku masa tu heroinnya cun melecun belaka dan rupa mereka macam org hindi dan bukannya macam minah saleha. Pastu lelagu diorg pun mmg menyentap jiwa raga lah.

Masa is dgn anne dtg umah aku haritu, kitorg berborak la jugak pasal lelagu hindustan yg mmg best2. Tak sangka aku diorg pun gemo cerita hindustan ropanya. Bagi aku, kalau pilim tu musik nya disusun oleh Jatin Lalit mmg best2 la. Contoh pilim2 yg diorg buat lagu cam cerita Dilwale Dulhania, Kuch2HotaHai, Mohabbattein, Kabhi Khushi, Dil Kya Kare, dan jugak Yes Boss. heh heh.. kalu kaki hindustan zaman2 tu sure tau kot lelagu dari dlm filem2 yg aku senaraikan tu.

Tapi skrg ni entah ler.. Adakah pilim2 hindustan skrg ni dah makin takbest. Ataupun aku yg dah tua dan tak larat nak tgk. Tapi rasanya mungkin sebab heroin2 hindustan yg aku minat sume dah tarak. Ye la, aku suka Madhuri, Tabu, Kajol,Karisma dan jugak Aishwarya Rai. Tapi rasanya makcik Rai tu je yg ada berlakon sampai la ni. Org lelain dah kawin mawin gamaknya takleh la nak berlakon. Tapi kalau heroin lama yg baru cam Rani Mukherjee, Kareena dgn Preity Zinta tu ok la jugak.

Kalau sesapa ada cadangan cerita apa yg sesuai aku tgk di zaman2 ini, tolong la bgtau. Sbb rasanya pilim last yg aku dok beli vcd ialah Mujhe Dosti Karoge yg pelakonnya hritik roshan, rani dgn kareena. Tu pun sbb ada lagu cecampo yg lelama. Kalau tak entah ler...

Sebelum aku memperabih entry ni, kasik aku nyanyi sket bleh.. hehehe. Sapa tau lagu ni mari menyanyi bersama2 saya!!

Kisi roz tumse, mulaakat hogi
Meri jaan us din, mere saath hogi
Magar kab na jaane, ye barsaat hogi
Mera dil hai pyaasa, mera dil akela
Zara tasveer se tu, nikalke saamne aa
Meri Mehbooba...

trenslesyen, jgn tanya aku yea.. yg aku tau maksud meri mehbooba tu je.. :B