December 6, 2005

Azam tahun baru.. kononnya la

Phew! Harini keja aku sakan membaca. Ni semua penangan Harry Potter la nih. Sebagai hantu fanfic yg dah bersara, tetiba harini aku terajin la plak nak menjengok website fanfiction.net tuh. Kepada kegemparan aku (to my surprise.. kehkeh), rupanya makin bertambah banyak fanfic writer yg menulis pasal Hermione/Fleur. Yes yes lah.. Rajin aku rajin, rajin lah membaca, bila tua nanti.. takde la buta hurup.
Ni Demam-Delacour punya pasal jugak la aku melahu depan borang blog ni tatau nak tulis apa. Huarghhhh! poyo *itu pun nak tulis jugak ke*

Hrmmm... ni dah bulan doblas. Tak lama lagi bermula la tahun 2006. Nampak gayanya tahun ni mmg aku tidak akan mengselebret new year eve dgn buahati aku. Sbb kami terpisah beribu batu jaraknya. Aku pun terpelik2 gak, selama ni mmg itu lah satu2nya event yg kami dpt bersama melingkau depan tv sambil jengok bunga api kat luar tingkap umah. Tapi tahun ni, aku tak tau aku akan spend dgn sapa, dan dia pun ntah dengan sesapa tah. Tak kisah la, janji awak ingatkan saya sudah la.. ye sayang.

Aku bila tiba kes2 tahun baru ni mmg tek berapa reti nak buat azam2 baru. Ntah kenapa kepala hotak aku ni mmg lembab sket. Tapi tahun ni gelpren aku sudah warning awal2. Dia kata cenggini... "Awak boleh tak buat azam baru supaya jadik lebih garang sket?" haha... dia suruh aku jadik garang. Apa terlalu lembik kah aku selama ni? Alasan dia, aku mmg masa kekecik dulu mmg pandai bergaduh menegakkan benang sendiri, walaupun benang aku basah koyop. Insiden yg paling dia ingat sekali ialah kebolehan aku naik bas ekspres free setelah bergaduh dgn drebar walaupun mmg bukan aku yg betul. (takkan satu je yang??)

Tapi bila dikenang2 balik, perasaan insecurity aku semakin membuak2 sekarang ni. Tu yg menyebabkan aku takde rasa nak menggarangkan diri, menegakkan pendapat sendiri. Kenapa rasa insecurity tu tinggi.. tu aku sorg je boleh jawab (w/pun hakikatnya aku taktau apa jawapannya.. muehkehkeh). Mungkin tahun depan aku boleh tambah sikit kompiden dan jugak tambah sedikit garang.

Bersempena dgn itu, aku sudah bikin satu pantun dua kerat sebagai motto aku di tahun hadapan...
Bukak kotak, buang angin,
Ko taknak, aku tak hingin.