December 7, 2005

Aku mmg suka tgk Helena Peabody..

Seawal pagi2 tadi aku dpt sms dr cik Lily kita yang memberitahu aku pasal siri The L Word season 3 yg akan menemui penonton pada bulan Januari nih. Tapi kalau nak tgk kena pi US la kot. hehe. Kita kat sini tunggu DVD je la.

Kebetulan plak laaaa cik Lily kita nih sms. Mlm tadi aku baruuu je menonton The L Word season 2. Sebenarnya mmg aku dah lama beli pirated copy DVD Season 2 tapi ada dua bijik disc tu rosak la plak. Sudahnya mmg takde mood nak tgk bebetul. Sbb feeling tu asyik terputus tengah jalan. So mlm tadi ntah kenapa aku tergatal la plak nak tgk scene dlm kolam renang Tina dgn Helena. Pergh!! Mmg body org pregnant ni hot sungguh2 laa. Ternganga jugak aku. Mmg patut la si Helena dok fetish dgn pompuan pregnant. Grrrr!!

OK, aku dapat byk jugak feedback drpd penonton the L Word yg diorg ni tak suka kat Helena Peabody. Bukan sahaja penonton kat Malaysia, tapi jugak penonton lain2 negara yg dok mengadu kat forum2 dan yahoo2group. Personally aku sukaaaa tgk helena peabody tu. Sbb dia nampak sungguh high self-esteem, arrogant dan dominating. Pastu kalau time dia pakai skirt tu, tgk kaki dia.. fehlemek.. cantik la plak. asa dia mula masuk jarum nak mengorat Tina sungguh kompiden. Dr senyuman senget dan ayat puji2an, mmg nampak yg dia boleh dapat apa yg dia nak. Hmmm.. mmg pun dia boleh dapat apa yg dia nak kan?

Satu lagi yg menyebabkan aku suka watak Helena ni ialah sebab dia mengajar Bette dan Tina utk saling appreciate each other. Bette tu pun, selama ni dia senang2 je rasa kengkononnya Tina tak cukup utk dia. Siap nak makan luar lagi. Jangan berlagak Bette, jgn ingat org je yg nak kat kau. Kau pun nak kat org jugak kan? Bila ada org hot dan power cam Helena tu mengempit gelpren dia, baru nak nampak langit. Kalau tak, nampak tukang kayu je. poyo lah! Pendek kata, Helena menyedarkan Bette bahawa gelpren dia tu masih laku di pasaran.

Si Tina ni plak, dah tau sperm tu Bette yg carik, pepandai la nak share hak penjagaan anak. Mementang sudah concieve, nak jaga sensorang plak ye. Nasib baik Helena pun mengalami masalah hak penjagaan anak yg sama cam apa yg Bette mungkin alami. Dan kalau takde Helena yg terlebih domineering tu, mungkin Tina takkan nampak kebaikan Bette.

So, kesimpulannya, kehadiran orang ketiga dalam hubungan rumahtangga mmg bawak banyak benda tak best. Tapi kalau dilihat2 dgn teliti ada kebaikannya yg boleh memperbaiki hubungan kita dgn pasangan. Cuma pembaikan tu akan diperolehi kalau rasa kasih sayang antara pasangan tu masih kuat. Kalau dah tak berapa kuat. Mungkin hanyut je la kot.

Apa2pun, mmg aku suka kat Helena Peabody. haha.. dan ini tak bermaksud aku menyampah kat Bette. Dia tetap menjadi poojaan hatiku. Cuma.. padan muka Bette. Rasakan kau!! muahaha.. semoga sedar diri sket. Kalau kita mencurang dgn pasangan kita, jangan ingat pasangan kita tak mampu mencurang balik. Hidup ini penuh dengan keadilan..

Ada kari ayam Babas,

Ada hari boley balas..