December 21, 2005

Aku yg tengah bengong. Aku tak suka jadik bengong!!

Selama dua hari yang lampau (huish, penggunaan perkataan lampau tu cam lama giler bunyiknya) aku sungguh2 hangin dgn radio Suria.fm (105.3 di lembah kelang...!). Ntah apsal tah tetiap pagi kuar lagu2 cintan cintun. Dah lah aku ni hati meruntun2.

Dahtu, bila sampai opis, aku pasang plak winamp dgn ada beribu2 lagu di dalam playlistnya. Seperti biasa aku soh dia main lagu ikut sukati dia la. Winamp aku pun pandai jugak, tak abih2 pusing2 lagu2 chenta. Adehh hai..
Tapi aku ni pun, sodap2 yo menyalahkan radio lah, winamp lah.. patutnya aku salahkan diri aku sendiri. Aku ni dalam keadaan merindu dendam yg tinggi. Ye laa.. org kena tinggal gelpren (buat sementara), musti la rindu dendam yg membara tu tak hengat byknya. Adehhh, pedih! Perkataan sikit2 yg kuar kat dlm radio tu je dah cukup utk membuatkan bulu roma aku meremang dan jugak merasakan yg lagu tu mmg ada kaitan dgn kehidupan aku. Apa taknya, dulu kalau dengar kat 'Ku Seru' Misha Omar tu aku meremang takut hantu, smlm aku dengar lagu tu bulu roma aku meremang teringat kat cik Leen. Patut ke camtu?

Pendek kata (aku la yg pendek tu..), skrg ni aku mmg cukup sensitif dgn lagu2 chenta. Bak kata org, mudah terasa. Ataupun pepatah melayu kata, 'sapa makan cili dia terasa pedas'.. (erk! betoi ka??). Segala bait-bait dan patah-patah lagu yg aku dengar mengingatkan aku pada dia. Poyo betul.

Tapi dah mmg lumrah manusia macam tu, kalau benda tu terkena kat batang hidung sendiri, mula lah ayat2 ciput2 pun boleh menyentap tangkai jantung. Dan kengkadang ayat tu langsung takde kena mengena dgn diri kita, tapi kita tetap terasa jugak. Iye la, macam org yg buat lirik lagu tu, ada ke diorg ketuk pintu bilik umah korg utk dapatkan cerita? tak kan? Itu semua idea dia sendiri.

Hmmm... konsep ni sama jugak dgn memblog gamaknya. Tokei blog tu kengkadang takde kait mengait dgn kehidupan kita, tapi kita tetiba plak nak terasa.
Arghh.. pening. Yg penting, aku mmg rindukan makwe aku yg satu itu!