September 9, 2005

Sesi berdialog bersama aku.

Tajuk: Telur oh Telur!
Rating: PG - Tidak sesuai untuk mereka yang kureng gemar lawak2 poyo berunsurkan male chauvinist atau yg sekapal dgnnya.
Pelakon utama: aku lerrr
Pelakon tambahan: bebudak designer ku
Latarbelakang: Belakang opis, kubikel yg line paling clearrrrr sekali. Di satu hari yg hening selepas kerja kami direview utk kesekian kalinya.


***


Designer pandai lukis:
Ala.. sukati la aku nak lukis camna pun. Malas nak dengo cakap sponsor.

Aku:
Kau ni, jgn ler degil. Aku malas dah nak gegaduh dgn org tua tu.

Designer pandai lukis:
Apada kapal, kau ni penakut la. Takde telur la kau ni.

Aku:
*tgk mamat tu dgn muka kompius*

Designer pandai lukis:
eheh... lupa lak. mmg kau takde telur pun kan.

Designer yg utama:
Eh kau ni, si kapal tu ada telur la. Telur dia lagi byk dr telur kau. Kan kapal kan?

Designer pandai lukis:
Ah, kau ni memandai je

Designer yg utama:
Iye la, org pompuan mmg byk telur. Mcm si kapal tu le...

***
..... dan dialog mereka berterusan, membincangkan mengenai telur aku depan2 bijik mata aku yg mencangak kat situ. Ada ke patut??!!