September 8, 2005

Blog punya nama, atau tokei blog punya nama??

Fuh... hari ni cuaca sungguh best betul la. Tak pernah2 aku bangun pepagi tarik selimut, tetiba harini la plak dok tergigil2 carik selimut. Sejuk beb! Kalau tidak, bilik aku tu boleh dianugerahkan sebagai bilik terpanasss dalam umah tu. er.. panas bebetul yea.. bukannya 'panas'. huhu. Biasanya bila tido malam tu mmg la sorang ke timur, sorang ke barat. Bukak kipas sebeso2nya pun tak membantu. Tapi mlm tadi nasib baik la jugak aku dgn dia sesama kepenatan. Maka sonang je la masing2 nak tido. tu la.. penat keja punya pasal, sampai nak menjengok blog sendiri pun susah. Adeh la hai.

Masa aku guna blurty dulu, ramai pembaca yg mengadu susah nak ingat alamat blog aku. Sbb masa tu URL dia berjela2. Tapi sebenonya masa tu lagi la sonang. Sbb kalau taip je 'sekapal' kat kotak google, pastu klik 'saya rasa bertuah'.. mmg terus sampai ke blog lama aku. Blog lama ye. Bukan blog yg ni. Kalau blog ni korang kena la hapal URl dia, bukannya susah. No tipon korang laaagi la susah nak ingat.

Memuuuula dulu aku pilih nama blog aku sekapal ialah bertujuan untuk menunjukkan yg aku ni tergolong dalam kapal yg senget. Kiranya blog ni boleh la dibaca oleh org2 yg sekapal dgn aku. Sesapa kureng pasti maksud sekapal tu, meh sini aku bgtau. Sekapal tu maksudnya berada di dalam situasi yg sama. Situasi tu tak kiralah sama kampung ke, sama sexual orientation ke... maupun sama kapal.

Yg bestnya, masa aku start memblog, aku tak sangka plak laa yg aku akan meggelarkan diri aku sebagai 'Kapal', 'Makcik Kapal' ataupun apa2 kapal yg sekapal dgnnya. Iye la... cuba korang tgk blog uL, nama blog layarimpian, tapi ada ke org panggil dia layar ataupun impian.. tetap uL jugak.

heheh.. kesimpulannya, mmg kalau nak dikirakan dr segi nama, blogger ni boleh la diklasifikasikan kepada dua. Satu jenis yg meletakkan nama blog, satu lagi yg meletakkan nama sendiri kat blog. Yang pastinya, musti ada sebab kenapa diorg buat camni. Cuma yg aku boleh agak... org yg meletak nama blog dgn nama sendiri, dan aku ni lah.. adalah sedikit lebih self-centered. Iye ke?

Punca jadik self-centered.. kita kupas di lain hari. Perut aku dah terlebih kenyang ni ha. nak turu... huahahahah