July 11, 2005

Ruang2 kejahatan dan kegelapan yang terdapat dalam diri...

Semalam balik kg kemain best lagi. H/way kat area Seremban sungguh tenang dan takde jem yg teteruk. Lega telapak kaki aku. Takyah la nak menekan klac lelebih. Oleh sebab itu jugak la aku buleh sampai ke rumah dlm pukul 5. Kalau tidak, bertolak lepas Zuhur, sampai kompom bila time mentari dah gelap2 tanah.

Sbb sampai awal tu, aku dgn partner aku boleh la memulun tgk DVD Buffy sementara tunggu hari masuk malam. Dan dgn bestnya dia memaksa aku utk meng'fast-forward' dan dok tgk part2 Willow/Tara je. Mmg tak aci dia. Sbb dah terlebih byk fwd, akhirnya kitorg dok tgk tiga episod yang last Buffy Season 6. Episod di mana Willow bertukar rupa menjadi Dark witch yang kelihatannya lebih ganas drpd Lord Voldemort. Muahaha.
Dan semalam jugak la kitorg dapat melihat dgn lebih terperinci perihal Willow naik antu.

Aku dgn chefD plak tak pasal2 time episod ni la plak tetiba nak take side kat org jahat (si Willow la tu..) bukannya apa, ini kes geram tak abih2 jugak la. Takkan nak biarkan org yg membunuh gf kita, dan yg sesekongkol dgnnya idup dgn tenang.. tableyy. Macam ayat Willow nih..

"It took her light away. From me. From the world... And now the one person who should be here is gone - and a waste like you gets to live."

Yeaa.. kita tidak boleh biarkan sampah utk terus senang2 hidup kat dunia ni. Mana aci!!.. Tapi si Buffy, biasa la, jadik baik, gila2 taknak kasi Willow membunuh. Huh.. poyo je.

Tapi lepas tgk bebenda yg ala2 kejahatan ni, aku tetiba sedar diri bahawasanya aku bukan org baik. Masih ada terbuku ciri2 kegelapan dalam diri aku. Kalau aku tak jahat, watpe aku nak menyebelah Willow, baik aku sokong perbuatan Buffy dan yg lain2. Rasanya la, kalau ada benda yg giler2 menyakitkan hati aku, mmg aku akan lawan dan balas dendam. Pedulik apa kalau aku terkorban atau dapat balasan lain, janji aku puas hati!! Dah orang buat kita, takkan senang2 nak buat bodo je. Banyak chantek muka dia! Kiranya aku ni mmg langsung takde perangai Hang Tuah la kot, yg sokmo berkorban, berpegang dgn prinsip dan adat. Huh!
Hmmm.. mungkin sbb tu jugak la aku jadik senget.

Pastu aku terfikir plak pasal org cam Hang Tuah, cam Buffy, er.. macam Tru Davies, yang mmg baik. Apa agaknya perasaan diorg ni kan? Macamanalah cara otak diorg memproses istilah kejahatan, kebaikan dan tanggungjawab? Nak jugak tau. Cuma yang aku rasa la, diorg ni percaya pada prinsip buat baik di balas baik, buat jahat tetap akan dibalas jahat..
Bagi aku plak.. mmg buat jahat akan dibalas jahat. Tapi selalunya pembalasan tu lambat sangat nak menjadi. Kalau tak percaya, tgk je la cerita hindustan. Dah dua jam setengah hero+heroin terseksa, baruuuulah org jahat dapat pembalasan. Camtu boleh tahan ke??