July 12, 2005

perut oh perut, kenapa engkau buncit..

heh.. sebenonya hari ni aku tak tau nak tulis pasal apa. Sbb rasanya makin lama entry aku makin poyo. Dah lah mmg poyo, bertambah2 kepoyoannya. Maka terlajnur aku dok duduk dgn keadaan kureng selesa sbb perut aku yg dah semakin membuncit ni, ayuhlah kita bercerita pasal perut.

Mmg sekarang ni, sejak aku dgn partner aku duduk sama kembali, keadaan berat badan yg membuak2 ni tidak dapat dibendung lagi. Masalah ini pernah aku cerita dalam entry yg dolu2 kat blog yg dolu2. Dan skrg ni aku rasa cam layak join kelab PJK (perut jalan ke depan). Tambahan plak akrg ni aku dok kat opis dlm cubicle sesama dgn dua org bapak orang (dibaca sbg boss aku dan sorg lagi staff) yang mmg sah2 la al-boonchh. Kiranya aku ni dah join in the kelab ler.. Alahai.. poyo betul.

Sebenarnya masa aku time sekolah2 dulu, mmg perut aku boonchh jugak. Dan di waktu itu, samada korg nak percaya atau tidak, perut yg boonch ni kengkadang berkesan sebagai alat utk mengorat. Di tambah plak dgn keadaan badan aku yg mmg gemuk dan pendek. Ini semua sbb ada beberapa orang perempuan yg kengkononnya sukaaaa kat org yg ala2 bulat2 nih. Bak kata diorg, sedap nak peluk. Dan perut yg boonchh pula sangat seswai dibuat bantal sambil baring2 tgk TV. Kiranya, masih ada jugak la kot pompuan2 yg boleh suka kat aku. hehehe. Sbb tu la masa time cerita Soal Hati tgh meletop kat Malaysia, saham org2 yg bolat2 ni meningkat. Semuanya terima kasih kepada Afdlin Shauki.. hehehe
Tapi sebanyak mana pompuan yg suka org bulat2 ni, masih tak dapat dipastikan la. Cuma yg pastinya, lebih ramai pompuan yg suka pada yang hensem dan kurus dan tinggi... Tak kisah la tuuu.. huhu.

Cuma yg takbestnya ialah, bila dok tgk TV. Pastu dok tgk perut pelakon2 dia yg ala2 berketul2 manjer tu, jeles la plak! Masa zaman Mel C (spice girls) tgh kuruih dulu, aku cukup admire perut dan bicep dia. Mmg mengancam jiwa raga. Dan masa tu mula lah bercita2 nak berbodi cam Mel C, perut, tangan, kaki, kasut, rambut.. semuaaaaaa nak cam Mel C. Tapi at least ada jugak la satu masa aku boleh hampir2 sama dgn Mel C. Ini berlaku beberapa tahun lepas, sewaktu Mel C jadik tembam. So, bagi aku, cita2 utk berbodi cam Mel C hampir2 tercapai la... Kira orait la tu.

Hmmm... rasanya dalam kehidupan kecintaan aku, mmg perut memainkan peranan yang boleh tahan penting la jugak. Kalau orang kata 'dari mata turun ke hati', tapi bagi aku plak, 'dari mata turun ke hati dan perut'. Dan sebab itu lah jugak aku mengahwini (secara tak rasmi) seorang yang boleh digelar sebagai ChefDiva. Er... tapi kalau tetiba ada cute 'soup-chef' yg nak baik/rapat dgn aku pun apa salahnya kan... huhuhu.
Jgn marah ChefD cayang... gurau saje..


//aku - chef banjo + roti canai segera... haha