March 4, 2008

emo emo emo... bosannya bila diri sendiri emo... cis...

Hmmm.. hmmm.. hmmm

Sedangkan lidah lagi tergigit, apa pula org yg bukan suami isteri. ngehngehngeh... Aku dgn boo mmg boleh tahan la agak aktif dgn kes gigit tergigit lidah. Literally ka.... figuratively ka... figure it out la kan.. huhu..

Tapi, kalau yg secara figuratively tuh mmg takleh nak kata takde la. Tipu la kalau aku katakan yg kehidupan kitorg berdua semuanya indah belaka, seindah.. apa tatau. So, kes2 tarik2 muka, majuk2 manjer, majuk2 tak manjer, baling barang ke dindind (aku la yg baling tu) mmg sah2 lah ada.

Especially skrg ni bila aku rasa sangat2 incapable utk meluangkan masa bersama dgn dia pada waktu malam, dan juga pada setiap hujung minggu. Kerja aku mengadap komputer pagi, petang, siang, malam. Kalau aku bosan bekerja, aku men game. Kalau aku dok berbaring2 dgn dia, sah2 lah aku pun terlena dek bau kulit dan rambutnya. huh...huhuuhuuu
Kat opis pun skrg takleh YM... semakin berkuranganlah jugak kisah komunikasi di antara kitorg berdua.

Satu masalah aku plak... bila aku bekerja, aku ni cepat sangat terasa. Adakah aku tak mampu membuat dia gembira? Ataupun, kurangkah perhatian yang aku bagi kat dia? Adakah dia akan bosan dengan aku sampai lebih gembira mencari keseronokan di luar sana. Macam2 perkara yang berlegar dalam kepala aku yg takleh mengeluarkan minyak geliga nih..

So, bila terasa2 hati tu, byk la pulok sesi luahan hati. Samada diluahkan secara berhemah, ataupun secara emo-emo. huhuhu. Nampaknya semenjak dua menjak berkapel dgn budak muda ni, aku plak yg macam budak kecik, asyik nak merajuk tak tentu pasal.

Tapi satu kelebihan aku dgn dia ialah... kitorg ni kalau merajuk tak lama.. paling bang-ang pun dlm satu jam aje. Lepas tu baik balik la. Dan aku tak dibebankan dengan masalah asyikkk je nak pujuk dia. Ada masanya dia pun pujuk aku jugak. Aku rasa lega sket sebab tak nampak macam aku je yg terhegs-hegs nak kat dia... dia pun, nak jugak kat aku.

So... gaduh2 pun, pastu cepat je boleh ok semula. Cuma yg tak tahannya, kalau dlm satu hari yg ada 24 jam tu... lebih banyak jam yg dihabiskan dgn kes tarik muka masam.. adeh. Sakit urat pipi tembam aku nih.

Memang ada masanya dia buat aku rasa macam.. isshhh... aku baling henpon ni karang (hahaha).. Tapi sebenarnya, aku kengkadang lupa... masa aku sibuk, dia banyak bagi ruang kat aku. Dan jugak bersusah payah tolong uruskan rumah, uruskan makan pakai, walaupun ada masanya bebenda itu dilakukan dlm keadaan menghentak2 kaki... eheheh.

Sebab tu jugak lah, walau sibuk mana pun aku, la ni aku macam baru tersadar sket. Aku cuba jugak luangkan masa dgn dia, melayan kerenah manjer2 dia tuh, walaupun itu bermaksud aku terpaksa tidur sampai pukul 3-4 pagi, dan pening2 kepala apabila idea jadi kering tetiba.

Tapi... mlm tadi, aku tidur pukul 4 pagi... dan bila dah time bosan2 menaip tu, aku tengokk je muka dia dgn anak aku yg tidur berdua atas katil tu. rasa macam.. sayangnyaa aku kat diaorang. Membuatkan aku terfikir.. apa lagi yang aku nak? Aku ada dia, aku ada anak bulu aku, aku ada kerja...

Dan pagi tadi, masa aku nak bangun pergi ofis, dia (yg tak pegi keja pun harini), peluk aku kekuat.... dan cakap dia rindukan aku.
I know babe... I miss you too. Its been quite sometimes aku tak baring sesama, dan pejamkan mata sesama dengan dia. Kebanyakan masa, dia tido, aku langak kat meja.

So.. sapa kata dok sama pun takde rindu-rindu.. adaaa...

Eh... motif fefeeling cintun harini? iskkkhh...