December 24, 2007

Mementang la baru lepas raya korban.....

Aku mmg suka tgk industan. Korg pun tau kan? Aku siap boleh melalak lagu hindustan komplit satu lagu dlm keta tanpa segan silu. haha.. Tapi itu industan zaman kajol dan juhi chawla la.. Zaman priyanka chopra ni, ai mmg fail... huhuh.

Ada satu cerita industan ni. Dilakonkan oleh Kajol, Manisha Koirala dan Bobby Deol. Jap aku google tajuk dia... Ahah! Tajuk cerita tu 'Gupt:The Hidden Truth'. Dalam filem ni Kajol dapat Filmfare Award sebagai Best Villain (dan juga the Hottest Villain!!), pada tahun 1997.

Okey.. sesapa yg taktau, ataupun tak ingat sbb tahun 97 tu korg masih tak reti tgk industan. Dalam ini cerita, sang hero terjatuh cinta dgn Kajol. Lepas tu, ada sorg lagi pompuan (Manisah) yg suka kat mamat ni. Blkg, bapak tiri mamat ni dapat tau yg manisah ni suka kat anak dia. Jadi dalam satu majelis besday mamat ni, mamat tu ingat nak announce dia sama Kajol mau kawen, sekali tu lain yg jadi... bapak tiri dia terlebih dulu announce nak tunangkan hero ni dgn manisah. Apa lagi, sang hero mengamuk la, siap nak tikam2 bagai. Dia ni dah la mmg taksuka sama bapak tiri dia. Harus la amuk kan? Tapi... keesokan harinya, si bapak tiri ni ditemui mati ditikam. Hero ni yg kena tangkap masuk lokap, padahal bukan dia yg bunuh. Tapi si hero ni dapat lari dari penjara, untuk menjejaki si pembunuh.

Sapa bunuh? Kalau dah Kajol yg menang award orgjahat terbest tu, takkan la tatau plak sapa yg bunuh kan? hehehe..

Apa yg menarik minat aku pasal filem ni ialah salah satu dialog dia yg aku taktau nak tulis dlm bahasa industan, dan aku tak ingat la exactly acamna wording dia. Tapi kat sini aku kupas terus je la ek.

Basically... its about 'cinta dan pengorbanan'.

Kajol ni, demi cinta sanggup mengorbankan orang lain, semata2 sebab, terminal objektif, dia nak bersama dgn org yg dicintai tanpa gangguan org lain. Walaupun di tetengah jalan org yg dicintai tu terpaksa diseksa buat seketika...

Si Manisah plak... sanggup mengorbankan diri sendiri , asalkan org yg dicintai mendapat kebahagiaan. Tak kisah la... ai rela asalkan yu bahagia. Gitu la kekdahnya..


So... korg tergolong dlm yg mana satu? hehehehe...

Being a possessive scorpio... definitely korg tau la aku kat mana. Bagi aku, mmg aku nakkk sgt bersama dgn pasangan aku. Dan aku cam tak bleh nak pikir utk mengorbankan diri sendiri. Aku lebih rela buat dia menangis malam2 buta sbb aku suruh dia pikir dan buat apa yg aku nak. Teruk kan? Hahaha... let's blame the ruling planet.

Tapi... org cam aku ni, kena la pikir balik. Sampai bila nak hidup dlm keegoan dan rasa posessive macamtu?

Simpulkan? Bagi aku (ayat disklemer) tak salah kalau kita bukan jenis yg sanggup berkorban diri sendiri demi cinta, cuma nak mengorbankan org lain tu, pandang la kiri kanan. Jgn sampai, tau2, relationship kita yg terkorban..

"Apa?!! Lembu dah lari?"
Bak satu kisah di pagi 10 Zulhijjah...