December 14, 2007

Intisari rancangan hari esok

Kalau lah setiap hari kita kena plan apa yg ingin dibuat untuk hari esok secara bertulis.. Agaknya camni la ropa plan aku utk esok...


0800
bangun tido + guling2 bwh selimut sambil main gigit2 kaki dgn..er... saly.. hehehee
0815
mandi manda si anak dara.. (dara??!! cheh!)
0830
gi bfast kat KFC blkg umah. Ada kupon RM8 mkn utk dua org. KFC kata murah tu. tapi sebenarnya mateila mahal kan? Kalau mkn roti canai sama teh tarik baru dlm empat ringgit lebih duorang. Dua kali ganda tu...
0930
Pegi servis keta comel kat mana tah.. USJ kot. Kalau madam kata ok la nak pegi servis
1100
(harap2 siap la servis keta by kol 11) Ingat cam nak pegi apgred simcard ke 3G kat celcom shah alam. So... buleh la aku enjoy celcom broadband dengan harga RM8 selama 24 jam tanpa henti. Aiyoh.. I am desperately in need of internet on the go la. Mateila kutu2 aku kat kg nanti. huhu. Tapi aku tatau, celcom branch bukak ke besok? Adeh...
1300
Makan tghari, balik umah.. Tgk tv lagi.. Ahh.. tak busan ke tgk TV ek? tatau tatau...
1730
Sesiap nak gi anto boo-cuk pegi dinner opis dia. Dah la kat KL nun. Mak aih, aku plak bukannya reti sangat nak ke hotel tuh. Harus la tergegeh-gegeh mencari map.
1800
Kena kuar dah ke KL mencari2 jalan ke hotel itu.
1900
Dinner dia start.. Aku? Aiyaaaa... kena la melangut kat memana sblm pegi mengambik dia yg maybe abis dlm kol 2330. Mampos la aku membazirkan masa. mana mau pigi? KLCC, Pavilion.. Tapi nak ke Pavilion aku tak reti la plak selok belok parkingnya. Huh.. harus la kompius lagik. hehehe
2300
Pegi semula ke hotel tu dan tunggu la dak boo siap dan balik
0000
Sampai umah.. tido. Tido ke. Hah.. tido atas laptop.


TETAPI!!!

Segalanya mungkin berubah kalau...
  • bangun lambat!
  • kedai servis keta penuh dan keta lambat la plak siap, ataupun kedai langsung tutup.
  • celcom branch pun tak bukak jugak. cis!
  • letrik kat umah takde utk boo gosok baju nak gi dinner.. (heheee.. horror seh!)
  • aku sesat lagik di kelumpo
  • ada perhimpunan kat tetepi jalan sampai jalan semua jadi hampeh kena tutup


Kesimpulannya...

Mmg la kita merancang, Tuhan yang mementukan. Dan dengan mengambilkira ketetapan ini, maka, kita harus pantasss utk memiliki plan B, C, D, E, Z atau U...
Atau dengan kata lainnya.. hidup kena flexible dgn memberi priority pada yg mandatory, dan yg nice to have tu, boleh lah di ejas secukup rasa.

Baiklah, skrg kita dengarkan Panggilan Haaangitttttt.... Silakan kak melah..

Trett trettt...
Haluu.. Saya Ramelah dari... -fade out-