September 4, 2007

Semua orang mengabiskan mega sale secara besar-besaran

Wah wah.. sungguh lama aku tak menulis dlm ini blog. Siap ada yg rekemen kat aku, kalau bz sangat kat opis, tulis la kat umah, pastu dia tlg apdetkan pepagi. hehehe... Masalahnya, kat umah pun aku tido sampai kol 3 pagi. Nak ngapdet hapanya.

Anyway, sebelum basi, dan sebelum hari Malaysia disambut tak lama lagi, selamat hari merdeka buat korg2 yg tak reti2 nak balik kampung masa merdeka haritu. Sebab apa? Shopping tanpa henti. hahaha.. merata2 aku sms korg2 semua, semuanya kata shopping..

midveli? sunway pyramid? OU? The curve? IKEA? sogo? sume ada. hehehe.. Ada tu siap mengulang2 pegi midveli. Tak kurang juga yg bersoping di kesemua tempat itu pada hari yang sama. kan kan? heheheh... Aku? bulan ni seperti bulan2 sebelum ni, kopak kapik, takleh gi soping. Org beli barang aku tgk je la tingkap2 yg ada. hahaha...

So, sebenarnya, walaupun aku takde la membeli belah sangat, tapi aku ikut la jugak soon menghabiskan masa berlegar di soping kompleks.

Hari jumaat malam merdeka, aku ikut boo gi amik adik dia. Tapi sebab adik dia lambat, kitorg plak yg pegi soping kat midveli. Dia la yg beli seluar keja. Katanya seluarnya tak byk dah. Er.. iye ke? Aku tgk cam lagi byk dari seluar aku je. huhu.. Aku plak? Memperabih wang ringgit beli dvd Strawberry Panic! yg sudah kunjung tiba.. yeaha...

Hari sabtu plak, aku kengkononnya ada keja kat umah. So aku menghabiskan masa beromen dengan laptop aku, dgn diganggu oleh sang bulu yg tak abih2 kuar masuk dan panjat meja. Makanya aku takde la mengikut dia ke ikea. Pegi la dia dengan adik dia. hehe.. rasanya kalau aku tak ikut, lagi tenang la jiwa dia nak membeli belah.

Balik2 je, mmg sah la jiwa dia tenang. Tetiba aku rasa umah aku dah ada rug yg dibentang depan tv, bantal golek tak busuk, meja utk memasak kat dapur, rak utk meletak kasut, dan jugak kotak yg tatau nak isi apa. Yang paling happy sang bulu la, sbb skrg ni dengan rasminya dia ada tempat tido baru, iaitu di atas rug di depan tv.. motif suka tido depan tv? agaknya sang bulu mmg suka tgk america's next top model sblm tido macam mama dia jugak.. huhu... ooops! hahaha..

Tapi kes soping yang paling best ialah pada hari ahad tu, di mana aku dengan dia pegi meronda kat tpt yg sangat banyak dikunjungi oleh pelancong berbanding org malaysia sendiri. Tak lain dan tak bukan, Petaling Street la.. apo laie. Aku sebenarnya tak reti gi jenjalan area tu. Tapi sbb memfollow org yg expert kan. Aku ikuttt je la. Tah mana2 ceruk dia bawak aku. Ceruk2 yg aku tak pernah terexplore pun sebelum ni. hehehe.. mmg haru soping kat sana. Tapi adventurous giler, dgn aksi berlari2 dan berpatah balik. hehe.. matei la, soping dlm keadaan ketakutan. huhuhu..

So, abis cerita merdeka sale. Lastly aku nak ucapkan timakasih yg dtg mlm mkn2 kat umah aku haritu. Maafkan lah segala kekurangan ye. hehehe.. thanks a lot kat master shuvaji dgn permaisurinya yg byk tolong. My boo jugak yg susah payah mengipas dan bergaduh dgn arang.. Next time sy jemput kakakendu la utk masak. takyah kita semua masak. hehehe..
dan.. er.. ehem ehem.. cik cin'dara'ella, u manyak utang sama kita semua woo.. motif berahsia? hehehe..

Er.. eh, dah abis dah satu entry aku tulis? hehehe.. Takde la susah rupanya nak mengapdet blog ni. hahahahaha..