August 27, 2007

Makan.. tido.. makan.. tido

Adeh.. letih sungguh nak bekerja hari isnin nih. Ditambah pulak dengan kepenatan melihat Malaysia pada hari ahad semalam. Lagi la letih. Melihat Malaysia? huhuuu... akhirnya aku dpt gak naik eye on malaysia, dalam private gondola lagik. haha.. yahuu. Dan yg paling best sekali ialah, aku boleh berdiri dalam gondola itu. (ye kengkawan, sila lah bayangkan betapa pendek dan ketotnya aku. hehehe..)

Anyway, kepada sesapa yg berpusing2 di keliling blog2 org yg korg selalu pusing2. Sure ada terbaca pasal aku punya cerita dalam blog org lain. Dan aku leh tau memacam persepsi org leh pandang kat aku. Cuma yg pentingnya, aku malas nak perbesar2kan cerita. Cukup la sesapa yg rapat dengan aku je aku bagitau pasal perkara tu. Dan nampaknya ada beberapa org lagi dalam list aku yg perlu aku ceritakan tentang apa yg sebenarnya berlaku. Cuma, aku masih tak berkesempatan lagi. Mmg ceritanya panjang, malas nak taip. Yang pastinya, truth is very subjective and very perceptive. Sebab kebenaran adalah berdasarkan apa yg diketahui oleh akal, sedangkan yang tersorok dan yang disorok, terkeluar dari senarai bahan bukti... (pergh, macam csi la pulok..). Dan sebagai manusia yang sentiasa nak jaga kepentingan masing2 (walaupun atas alasan lain kononnya ada kepentingan benda lain yg nak diperjuangkan..), aku percaya, takde cerita buruk yg nak diberitahu kepada orang lain mengenai diri kita sendiri.

Macam aku la contohnya, aku tau, aku ada byk perangai buruk yg menyebabkan aku kena tinggal dek ex aku. Dan sesungguhnya aku ada jugak nampak perangai buruk orang lain yg juga perceptive, dan mungkin hanya dipandang buruk oleh aku, berdasarkan value yg aku pegang. Cuma, atas rasa hormat, malas nak layan dan memikirkan byk lagi hal kita sendiri yang lebih penting, menjadikan aku tak kuasa la plak utk cerita pasal orang lain. Walaupun benda tu berkait dgn kita. Sebagaimana kita, mereka juga ada alasan sendiri.

Dan aku sesungguhnya, kalau pun ada relationship baru, ada cinta baru, am i expected to reveal everything kalau benda tu baru berumur tak sampai sebulan jagung? Shall i openly disclose to everyone reading this blog about events that i am still grasping to better understand, to better get a grip on lots of stuff that is taking a better turn in my life? To me, founding a new love is not something to brag, tho perhaps being ready to commit to someone, requires some sort of revelation. After taking a bad turn on my previous 11 years relationship, I am careful not to be the one who would immediately jump into the truck of commitment, and drive away, though peacefully, or adventurously.

Again, this is my thought. I am in no position to change the mind of people i know, let alone those i don't even realise their existance.

Argh.. busannyer.. balik tido bley ka? huhu...