November 25, 2008

Bosannya entry, tak abih2 pasal nak balik... huhu

Sejuk.
Itu je yg leh aku cakap. huhu... Tapi sejuk tu bukan harini. Wpun harini salji turun macam ujan batu, tp takde la seteruk dan sesejuk time aku berdiri tegak utk menyaksikan parade sambil diorg nyalakan lampu kat Magnificent Mile. Dah la org banyak gile. Masing2 rude plak tu. Mengumpat kitorg dlm bahasa omputeh. Ingat kitorg tak paham kot. hehe.. tapi padan muka kitorg la, sbb selama ni asyik mengumpat depa je. huhu...

Bdiri kat tepi jalan tu lebih drpd sejam dlm kebekuan, kaki aku macam dah nak kena frostbite (hehe... exaggerate la pulok). Last2, lom sempat kuar fireworks, kitorg dah cabut. Tak tahan wooo... Kalau korg rasa best sejuk2 camni. Think again. Suhu dah la lebih kurang 3 celcius. Pastu dgn baju sampai empat lima lapis. Kaki kesejukan macam air batu, sarung tangan aku dua lapis, pastu peralatan tutup telinga yg hampir beku lagi ni... huhuhu... macam kedai baju bergerak. Itu lom tiba time angin btiup lagi. Almaklum la Chicago the Windy city nih asekkk ada angin. Sejokkkkkk....

Tapi nak kata aku suka panas macam kat melesia, tak jugak la. hehe.. Malaysia panassss. Bepoloh la pulak. Kat sini mmg takde peluh, tapi ada ketaq je.

Anyway, bila tiba time nak balik ni... ada debaran lain la plak. Tetiba aku panik, takut muatan terlebih plak utk barang2 aku nih. Haih.. Haritu dah beli duffel beg sebijik. Ini tetiba rasa macam nak kena carik beg lagi sebijik la plak. Tu le, sapa suruh pi beli board game yg berat cam batu jemala patik? huhu... Lagi... baju bajan sendiri yg bertambah hampir 100% dr baju yg dibwk bekal. Pastu dgn barang2 yg utk family aku lagi. haih haih...

Apa2pun, balik tetap balik. Berat ke, hapa ke.. aku tetap nak makan lontong raya haji (ni kena soh mak buat..), charketiau, dan especially sambal ikan bilis terhaibat hasil air tangan dak boo... yes!!