February 29, 2008

Topik hari semalam: Mencurang dgn ex.

Ow yeah... Ini entry yg sepatutnya aku aplod pg semalam, tetapi di atas sebab2 teknikal dan kepoyoan, maka ini hari baru aku bley aplod. Harap maaf segala reference masa yg tak berapa tepat dah kalau korg baca harini... mbwahahaha...

here goes... nyehnyehnyeh...

----

Haiiyakkk!
Lamanya tak apdet. Tetiba sesaja la plak biarkan entry yg ada gambo sendiri lama2. Motif? megalomaniac kah kekdahnya? huhuhu..

Anyway, aku ingatkan macam nak tulis pasal mencurang dgn ex sendrik.. Tapi.. nak tulis ke, taknak... nak ke... taknak.

Apa kata survey? haha. Harus la ai nak kan.

Okey, sebelum tu, kita cari konteks yg sesuai utk mengaitkan topik ini dengan perkara yang pernah berlaku.

The L word episod 505, ada perbualan di antara Bette dan Tina. Ye, mereka merupakan pasangan yang telah bersama selama 7 tahun, kemudian terpisah akibat masalah treason and insecurity. huhu...
Dialog dlm episod 505 itu Bette kata, dia 'adore' dan 'admire' jodie... tapi when it comes to Tina, Bette kata.. 'it doesn't really compare'

Maksudnya... Jodie memang best, tapi tetap tak dapat tandingi Tina dalam hidup Bette..

Hmmm let's see... selepas berapa lama baru Bette dan Tina terasa masing-masing sebenarnya macam sepatutnya bersama semula?
End of season 1.. blabla bla *pandang atas bawah sambil berfikir* 4 tahun? Camtu la kot..

hehehe..
Lagi bestnya, apabila bette dan tina mencurang berdua, ramai plak yang bertepuk tangan. suka lagi. termasuk lah aku yg dok yeay yeay seorang diri di malam hari, pada pukul tiga pagi..
huhuhu.. uuuuu.. fire! auw!

tapi tu la yg aku ala2 muskel tu, boleh la pulak aku suka tgk org mencurang. kalau tak, ai kan memang ala2 bengkek dgn org mencurang dan pasang dua. Tapi bila tiba bab Bette/Tina.. okey la pulok kan. hahaha.

Kesimpulannya, tak orang tak kita, kalau kita rasa nak suka kat benda tu, kita akan suka je, walaupun jauh di dalam kepala kita, kita tau yang benda tu sebenarnya bertentangan dengan nilai hidup yang kita ambil. So, kapal, kau mengaku tak kau pun ada masanya macam lalang jugak. harini kata lain, esok kata lain?
'ye.. saya mengaku..'
hahaha... kalau aku mengaku... anda semua bagaimana? undi untuk mengaku jugak ke? heheh.. apa2pun, itu hati punya dalam, tak sapa pun tau kan?

Okey la.. aku taknak question hal value aku yg tetiba boleh plak nak terima org yg mencurang, kalau dgn ex sendiri yang dah pernah tinggal bersama selama bertahun2. huhu.. lawak btol.
So... kalau ada sesapa yg aku tau mencurang dgn ex sendiri, ai boleh terima la kot. Iye ke kapal? hahaha... tatau.. tatau.

OK... soklan seterusnya..
Sekiranya anda ada peluang... mahukah anda mencurang dgn ex sendiri?
Sapa mau.. angkat tangan?

Huiyo... *pandang keliling* ramainya yg dok angkat jari telunjuk aje. Angkat bawah meja plak tu. Ailaikk.. korg semua masey begairah dgn ex sendiri ka? Motif? Ex terlalu kendu gamaknya. Sehinggakan, nak bercinta dah tamau, sbb menyesakkan kepala, tapi nak tutt mau, sbb dia tersangat kendu.. gitu ke?

Aku tanya orang ni... aku angkat tangan ke?
*pandang kiri kanan*
Errr... rasanya, gf aku baca blog ni. ex aku? gf ex aku? ex gf aku? (mateila kompius kan?) dan org2 yang mengenali kami semua yang membuktikan what a small world the sengetians komuniti is? hahaha...
harus ke aku tulis kepenghendakan aku mencurang?

Tapi kalau ye pun aku nak mencurang dgn ex aku.. takkan nak cakap kekuat kot. Dan... kalau ye pun aku cakap, betul ke aku nak? Mana tau aku sesaja memain aje sbb nak bikin gempak je. Mana la tauuu...

Tapi kan.. er... *boo tutup mata, jgn baca stetmen kat bwh ni, unless awk tak jeles..*

err... kalau diberi peluang dan diberi izin oleh gf aku... er.. aku macam sudi aje melakukan proses 'satu malam berdiri' ataupun berbaring, dgn ex aku.
ermm.. ex aku yang.. er.. yang mak aku kata muka dia macam Maria Farida. tapi aku kata dia sebenarnya maria yang gelap, ataupun black maria. bley gitu? heh heh...

Boo bagi ke boo? hehehe..
Oh... boo kata apa? sebelum sempat jumpa ex tu, ai dah kena sunat dulu? hehe... Sanggup ke nak sunatkan ai? weehu!

Tapi kalau boo bagi pun, aku rasa, sah2 la partner ex aku tu takkan bagi. Harus dihempuknya kepala batu aku ni dengan mesin cuci kedai dobi. hehehe

Eh, tapi kalau partner masing2 bagi, takde la namanya mencurang kan? Bukan ke topik harini pasal mencurang dengan ex?

yeahu.. ha.. apa lagi?
speku jgn tak speku...

hahahaha...

---

sekian dr aku yg tak abih2 la pulok cerita pasal curang. adehhh...