February 15, 2008

Aku bukan hero yg ada power

Ahhhh... nyamannya di hari jumaat nan indah ini. Dengan proses bermalas-malasan nak buat kerja, di tambah pulak dengan perut kenyang akibat banyak makan. ahaha.. yo la kan. Takkan la perut kenyang sebab banyak menonton TV plak. Kalau cenggitu gayanya, sah2 la org yg menonton tv tu ada power utk makan makanan yang ditayangkan di kaca tv. Fuh... enak sih. Kalau semua yg dilihat dlm TV boleh di makan. Harus la aku asyik nak melihat Giselle Bundchen sajork.. wahaha... ailaik!! yeak yeak yeay!!

oh yeah.. tetiba dah tertulis pasal power nih, aku yg tadi macam nak tulis pasal lain, tetiba teringin nak tulis pasal power la pulak. Bukan kasut Power ataupun Power puff girls maupun power root, tapi ni mau cerita pasal power ala2 cerita Heroes tu. Yang mana aku dengan bangganya hanya menonton episod terawal dan terakhir untuk setiap season. haha... Mmg bengong, tapi ada jugak yg tgk tv macamtu.. iaitu aku. Huh...

Kalau la korg semua boleh isi borang utk pilih apa power yg paling korg berkehendak, apa power yg korg nak? Yang pastinya aku takmo power macam Claire Bennet yg boleh sembuhkan luka koyak2 tanpa masalah. Gilerk ah. Nanti aku dah tua nyanyuk, tak reti2 nak mati lagi. Takutss... Masa tu harus la suruh nyamuk aedes je gigit aku, biar aku mati sebab denggi. kehkehkeh..

Habis tu? Aku nak power macamana? hehe

Kalau dapat power x-ray vision ok gak kan? Tapi takmo la x-ray yg tgk tulang je, aku nak sampai boleh tgk salur2 darah manusia, daging2 dan jugak tulang2. Senang kata MRI vision la. haha.

Paling2 aku boleh la jadi mak tabib. Kalau sesapa ada masalah demam2 ke.. pening2 ka.. ataupun kena santau ka... Aku suruh je org tu duduk kat depan aku. Pastu aku tenunggg dia bayekk punya. So, boleh la nampak kalau2 ada paku ka, dan apa2 aje lah bendasing... So, takyah la korg yg ada penyakit nak jumpa bomoh2 siam bagai kena sembur dgn air2 berbau tungkik. Dan takyah la jugak nak kena masuk dlm mesin MRI yg membuatkan org claustrophobic menjadi lebih takut2an lagik.

Pastu, kalau ramai org dah tau ke'power'an aku, nnt aku akan masuk dlm sokkabo Metro yang bertajuk Gadis MRI Vision.. wakaka.. ekselen! Pastu mana2 hospital dan klinik2 yg tak mampu nak beli mesin MRI, panggil je aku dengan sorg lagi pelukis handalan. Aku sebut apa aku nampak, yg pelukis tu lukis la. Iye la kan... takkan la nak cucuk lubang idong aku dgn printer/monitor plak.. Mateila aku kena karan.

Lagi lama... aku jadi lagi glamer. Pastu penerbit cerita Heroes pun amik aku jadi consultant utk siri tu bagi musim2 seterusnya sbb ada satu watak yg akan ada power macam aku. Bila aku dah diambik jadi consultant, aku sure akan insist mintak watak tu dijadikan watak senget. At least ada la jugak watak senget dlm cerita Heroes tu. Semangat la sket nak tgk kan.. hahha..

FUh... glamer, kayer.. cukup la tu. Apa lagi aku nak? Oh ye... kalau tetiba aku kot2 terasa cam tergersang dan tergatal terlebih, (yang mungkin hanya berlaku sekali dalam masa lapan tahun, wakaka) aku akan ejas vision aku tu supaya bleh tengok sehingga melepasi batasan pakaian sahaja, dan jangan lepas batasan kulit. wahahah... Fuh fuh! Itu macam kalu, takyah la simpan cita2 nak gi nude beach bagai. Kat kakendu je dah bleh cuci mata kow2 punya.. yeahuu!!! Dan pada masa tu, sekali lagi aku akan bersyukur sbb aku ni perempuan. Takde lah keseronokan aku tu boleh 'dilihat' dengan jelas. wahahaha...

Haiyo... mampos la nnt kengkawan aku yg dah tau aku ada power ni langsung takmo jumpa aku lagi dah. Masing2 takut ternoda. keh keh...
Apa2pun, berangan mmg best!

Tapi.. korg sure ke aku takde power nih? hehehehehe...