July 31, 2007

gra-ti-tude

Ahhh.... aku rasa, tak lama lagi, segala bebanan yang terpikul di batu jemala patik aku ni akan makin lama makin terangkat satu demi satu. Dan aku harap2 la bulan kemerdekaan tahun ni memberikan aku erti kemerdekaan yang baru untuk diri aku. Merdeka dari belenggu untuk hidup menurut kemahuan orang lain, belenggu untuk menahan diri dari menunjukkan apa sebenarnya yang aku rasa, dan apa yang aku nak buat. Merdeka dari menggapai pada satu relationship yang penuh suka duka selama 11 tahun kehidupan aku. Merdeka untuk kawin lain. Merdeka.. merdeka.. merdeka.. yeahuuu!!!

Aiya.. ini semua angin2 patriotik bertiup ni sebab aku kena nyanyi lagu patriotik time gathering la nih. Hahah.. patriotik la pulok.. huhuh..

Anyway, gathering dah selesai dua minggu lepas. Alhamdulillah, walaupun banyak kepeningan di sebelum2 gathering, akhirnya jadi jugak. hehe.. Aku nak mintak maaf di atas segala kekurangan gathering haritu, dan harap2 bleh la korang bantu aku perbaiki di masa hadapan ye..

Aku juga masih tak berkesempatan lagi nak mengucapkan timakasih kepada korg2 yg sudi datang ke gathering tu dan mengperabihkan ayam2 yg terbakar dan dibakar, dah juga yang tak masak bila dibakar. hehehe.. Tau2 abis luahan rasa je, semua ayam dah takde. hahaha.. Mana taknya, resepi best dari chef d'sengetians yg baru. kelas.. kelas..

Anyway, I know its a bit late to express my gratitudes to all the sengetians yang datang utk gath haritu, but, its apa yg aku nak buat, so..

aku nak buat jugak la..

uL&meL..
uL, thanks sbb sudi meneman aku ke mana2 dan merata2 aku pegi. Daripada kes mencari makanan, souvenir, dan jugak mengarang denda2 utk truth and dare.
*haha.. korg jgn tak tau, banyak denda tu karya acik uL korg. huhu*
cik meL plak, thanks sbb sudi mendrive sensorg dr selatan nun utk menjoin gathering kali ini.. yeay! anda mmg rawkk!!

kakak kebuns..
timakasih bebyk2 atas sokongan yg awak beri pada saya di waktu saya kepeningan tak tau nak buat apa, walaupun awak sendiri berada dalam keadaan kompius. Thanks sbb tunjukkan banyak lampu2 di hadapan jalan.. *best tak men ujan sambil tolak keta?*

Shoe&Nseries...
Tanpa korg, tiada lah dapat kami makan ayam yang lezat yang menyebabkan mereka semua menjilat tapawer semasa sesi luahan rasa. Merasa lah N aku gelarkan chef d'sengetians. hehehe.. anda mmg pakar memasak ayam.
*all hail couple of the year... yeah!*

Dillie...
Kalau kau takde, maka takde la kita boleh pegi gathering kat pd tuh. Walaupun dalam kebzan, masih ada masa jugak utk kau mensajes tpt2 utk gathering nih. Dan juga mencari kelapa di waktu hujan. hehe.. *dil, menyorok di tepi almari tv tidak menghalang untuk kena truth/dare jugak..*

Mak datin dan partnernya sang secretary...
mak datin mmg penceria gathering yang sesungguhnya menceriakan majelis tanpa segan silu dgn pertunjukan fesyen2 yang seswai dipakai semasa bersantai bersama kwn2 senget, sambil berenang mengikut irama, dan menayangkan cerita yang bertajuk 'main-main dalam dapur' hahaha.. Sang secretary juga yang menjadi secretary tanpa bias dan sporting utk menjawab soklan kapel2 di malam hari itu. hehe.
*soalan, kenapa bilik korang basah??*

eid&ady keda'am (tak tau maksud pktn nih, sila tanya aku.. haha)...
Korg mmg memiliki tenaga yang tinggi. Dari utara sampai ke selatan datang untuk memeriahkan majlis ni. Sesungguhnya effort korg mmg tak terbayar dgn apa2 pun. Thanks a lot. Harap sgt gathering ni menggumbirakan korg yg datang dari jauh. Apa2pun, next time insyaAllah kami plak panjat ke atas semenanjung malaysia ye.. * kalau kami ke sana nnt, kami nak makan derian jugak tau*

Cik Chidorri dan JHY..
Thanks sbb sudi gak datang walaupun terpaksa pulang awal2 pagi. hehehe.. especially cik jhy workaholic itu sanggup mengambil cuti untuk memeriahkan majelis ini.Cuma sayangnya tahun ni takde lagu raya plak utk dinyanyikan ek? Korg mmg kapel yg sgt kiut, terutamanya masa main kapel game tuh. heheh
*ok.. sapa di kiri, sapa di kanan??*

Rose K,
Anda sangat senyap ye. Dan anda juga escape sesi luahan rasa itu malam. hehe.. takpe rose, takpe.. ada hari ada lagi. hahah.. Thanks luangkan masa untuk mai gathering dari seberang laut china selatan. Mungkin kalau gath tu lebih hari, akan lebih byk boleh ai dengar cerita2 u kan? hehe.. *tapi masa tgk dvd, bleh tahan gak u mengkomen2 kan rose..*

lone...
lonely no more? hahaha... kau mmg suka berenang kan? Sbb tu kau tarik aku masuk dalam air.. nasib baik aku tak lemas. Kalau aku lemas karang, camno la mak nak kawen. Apa2pun,kau mmg sentiasa tanpa gagal menyokong aku dalam apa2 benda yg aku buat. Thanks dude.. u my frennn!!! *errrmm.. nnt tolong aku pindah umah bleh. hahaha..*

teennavy&shya...
Mmg kesian kat korg berdua pasal kes kereta kerosakan di hari kehujanan. But aside from that, aku harap korg berdua enjoyyy the gath. Timakasih la sbb tolong basuh tapawer mlm tu, time luahan rasa.. *korg mkn ayam kan malam tu?* hehehe...

Payid..
Anda mmg seorang manusia yang tegar. Dlm keadaan pening2 kepala pun payid still mampu memberikan sokongan pada semua aktiviti yang dijalankan. Well, one thing for sure dude, tho' the reality is rough, we have to be tough! U know i love u kan.. *haha.. jgn dok speku aku dgn payid udahh lerr.. karang kesian yid kena pakai kebaya*

fanta & un..
Ini dia ikan paus di dalam kolam renang. Nasib baik kau tak mensekodeng aku tgh menggosok dlm kolam tu. Kalau tak, haiyoyo.. heheh.. Thanks fanta meluangkan masa utk dtg sama, dan jugak un yg sungguh sporting walaupun tak jadi ahli sengetians lagi..
*er.. dah register blum un? aku leh buat immediate activation. heheh*

Mr&mdm kameraman.
Moh kompang. hahaha.. Korg ni malu2 la pulok kan. Dan mmg sudah menjadi lumrah, org yg pegang kamera takyah main sukaneka kan.. tapi takpe, pasni kitorg akan terus bertanya.. bila cd nak siap? hahah.. dgn org yg menyokong di sebelah, musti lebih bersemangat kan? hehe..
Apa2pun, thanks korg sbb akhirnya mencerita jugak hal yg sebenar..
*erm.. skrg ni posisi apa dah plak ek? hahaha*

Lily lotus dan partner
Korg kan.. next time mmg kena dtg awal sket, kita main kuar peluh sesama. dan next time jugak, korg kena tido lewak sket, supaya boleh mendengar luahan rasa org2 yg baru mula bercinta, ataupun org cinta terlajak.. hehehe. tau tau.. Anyway, thanks korg berdua, terutamanya cik awak, sbb menjadi pengkipas bbq yg utama pada malam itu. Nak harapkan aku, kipas malu2 bley la. hehe.. thanks u guys.
*bila kita nak gi mkn durian lagi??*


Dan juga, timakasih tak terhingga kepada yang juga memberikan sokongan seperti spanky yg datang menjenguk sehingga sanggup meninggalkan ibunya di rumah org lain. hehe.. juga kepada orang yang aku takmo sebut nama, yang membantu merealisasikan souvenir sengetians yang pertama.

Tak dilupa juga, aku nak ucapkan banyak2 terima kasih kepada old-time feveret, mama leen aka chefD yg sentiasa berupaya menjadi penasihat pemakanan yang berjaya untuk aku, dengan memberikan jawapan kepada salah satu daripada soalan paling susah perlu dijawab, iaitu.. 'berapa ekor ayam saya kena beli?' hehehe.. Thanks Ma..


Anyway, all in all.. the gathering was a big fun fun fun activity di dalam hujan. Next time, aku harap dapat la tgk lebih banyak muka2 yang luarbiasa. Kitorg yg datang ni semua mmg selalu berjumpa kat kedai mamak, so, kami pun teringin nak membesarkan sayap persahabatan. Bagi aku, takde sapa yg geng kapal, ataupun geng orang lain, kita semua sama bersahabat, sama preference, dan apa salahnya kita memeriahkan kehidupan each other, alang2 dah berkenal di bawah payung forum yang sama.. ellaa.. ellaa.. eh.. eh.. eh..

huhu!