February 15, 2006

Adalah telah menjadi kemakluman bagi setiap orang yg bahawasanya kaum wanita itu perlulah hidup dalam keadaan penuh kesopanan dan jugak kesusilaan. Kiranya, kita sebagai org timur ni meletakkan byk kriteria la utk membolehkan seorang perempuan tu menjadi insan yg kengkonon katanya penuh dgn ciri2 keperempuanan. huhu. Contohnya cam org pompuan kena lah pakai baju yg kelernya matching, rambut ala2 tersisir rapi, muka tidak berminyak, cakap pelan2 taknak org dengar, gelak tetutup molot, mkn pun takleh bebanyak dan pendek kata, penuh dgn sifat aisehmen malu2 lah!

Sekali pandang mmg lah kita akan rasa cam 'Wah bestnya perempuan ini, sungguh seronok kalau buleh buat dia jadik gelpren.' Setiap manusia akan mudah tertarik dgn bebenda yg kelihatannya sungguh cantik, ala2 perfecto dan jugak mencairkan hati yg gatal. Tapi bagi aku itu adalah tarikan pada pandangan pertama, dan jugak pada awal2 perhubungan time tgh hangat2, di mana kesensitifan hidung adalah sungguh berkurangan.

kalau cam aku la, lelama dgn org yg terlalu mengawal diri sesangat sure aku leh jadik sesak napas. Byk masalah yg akan timbul...
  • Sampai bila dia nak hidup dgn muka tak berminyak? Kalau muka dah berminyak nnt cantik kah dia?
  • Takkan lah aku je nak jadik DBKL tukang memperabih mknn dia sbb dia terlalu mengawal diri dgn mkn seciput shj, sbb mkn bbnyk tak elok dan menggemukkan?
  • Boleh tahan ke aku bila aku buat lawak dia hanya menutup mulutnya dan tergenyum (gelak sikit senyum byk) penuh kesopanan? Tak ke nnt aku rasa cam lawak aku tak mencecah tarap profesyenal?? Oh no, i kennot!
  • Adakah aku mampu menahan nafsu aku utk mkn dan melepak kat kedai mamak semata2 atas alasan dia lepak kedai mamak adalah sooo not feminine?
  • Sanggupkah aku melayan dia memilih pakaian/aksesori/mekap/kasut selama berhari2 dan berejam2 semata2 sbb dia tak jumpa yg cukup feminine utk dirinya?
Adoi... mmg aku tak boleh berkapel dgn insan yg terlalu feminin. Tapi jgn mudah terasa plak, ayat2 aku kat atas tu bukan ditujukan oleh kesemua insan feminin yg ada kat dunia ni. Mmg tak semua org macam yg aku tulis kat atas tu..
Cumanya, aku sungguh2 turned on dgn perempuan yg masih mengekalkan ciri2 kefemininannya, dan dalam masa yg sama, tidak malu utk mengekspresi diri, minat, hobi, lawak jenaka dan jugak makanan kegemaran.

Ahh... pokok pangkalnya, tak guna kontrol sana sini dan menunjukkan kebaikan diri, kalau kita sendiri masih tercari2 diri yg sebenar.