November 17, 2005

Makan tak kenyang, mandi tak basah, tido tak lena...

Sebenarnya dua tiga hari ni aku mmg sungguh sibuk sakan. Dan kalau ada apa2 yg aku tulis kat blog atau kat tagbod tu cam merapu terlebih je atau cam tak menjawab soklan, anggaplah itu sebagai desperate attempt (cubaan gersang??) aku untuk menonjolkan diri di dalam blog sendiri. Dan kebanyakan masa2 tu, aku cam tak berapa fokus sgt. So, kalau ada benda yg buat sesapa terasa ke, sorry la yea, bulan Syawal ada lagi ni. Lagipun, memaafkan tu besar pahalanya. hehehe.. yo yo la aku ni pun.

Sbb keterbizian ni jugak la semalam aku kena pegi opis malam2 dan balik lagi tiga jam sebelum subuh. Ngantuk giler gaban. Yg kesiannya partner aku la. Dia dok mengadu yg dia takleh tido pasal aku takde kat sebelah dia. Awak ni pun chefD, bila kita balik kg masing2 pandai plak tido sensorang ek? hehehe.. :p

Itu la bahana yang jugak ketara bila kita dah dok sesama dgn partner kita. Bila salah sorang lambat balik, yg sorang lagi dah susah nak tido. Kan dah membazir waktu tido bbrp jam. Cuba kalau mmg duduk jejauh, masalah susah nak tido kalau partner kita takde la teruk sesangat.

Dan sebenarnya ada bbrp lagi hal yg boleh membuatkan seseorang yg dok sesama tu rasa tak berapa best. Contohnya perkara2 tu adalah seperti di bawah:
* Terpaksa menahan idong sbb selimut berbau taiger bam.
* Sakit mata (aik, cam pernah kena je..) bila ada pertandingan mencari stokin tersembunyi
* Gobok ada satu dan penuh, sbb baju utk dua org semua sumbat dlm tu. Dah la org pompuan ni byk baju... ish ish.
* Kesabaran sentiasa teruji bila tiba waktu pagi dan kena mengejutkan pasangan kita yg keliatannya bangun tido mengalahkan dodol tak jadik.
* Jumlah baju yang kena dibasuh (samada besar, kecik, tua dan muda), semuanya jadik double. Itu tak termasuk baju yg dikotorkan oleh haiwan kesayangan tuh!
* Ada masanya baju kita akan didye ke warna lain akibat kelalaian tukang rendam baju.
* Tahan telinga bila partner kita bercerita tentang bebenda rumahtangga yg ala2 rahsia tapi seronok tapi malu, kat org lain.
* Terpaksa ikut makan, (w/pun dlm keadaan berdiet) kalau dia nak makan, dan tak lalu makan kalau dia takde.. hmmm, ironik sungguh.
* Tabley ada can nak berkoling-moling dgn awek2 lain kat umah. hehehehe..

Tapi bila dah tersangkut dok sesama ni, takleh nak buat apa, pasrah je le... dan bersyukur la dgn apa yg ada. mueheheheh...

Amaran oleh keRAJAan Kapal: Mengumpat pasangan serumah anda juga boleh mengakibatkan tido beralas lantai dan bercakap dgn dinding.