October 1, 2008

raya yang tak macam raya....

Hari ni hari raya pertama aku. First time aku pakai baju raya pegi opis. Pepagi tadi siap kitorg semua pasang takbir raya lagi. Nak kasi mood lebih kat tpt yg sejuk giler ini. Mlm tadi ada la jugak dok rebus nasik impit dgn panaskan kuah kacang Brahims utk kami bertiga makan. huhu... Sadis giler.

Tapi.... mmg raya aku kat sini tak macam raya, kat kampung pun tak macam raya jugak. Atok aku yg tersayang telah pun pergi meninggalkan kami semua pada jam 2.30 pagi, 1 Syawal 1429. The saddest thing is, aku tak pergi pun jumpa atok sblm aku gi utk training ni. Sempat dengar suara dia je. Tapi, nak sesal pun tak guna, dia dah takde. Apa yg aku boleh buat skrg... cuma doakan dari jauh je. Nak balik kampung pun, kalau tiba sana tiga hari lagi, tak guna jugak. Mak pesan baik fokus kat keja dan bwk betenang.

I'm also so thankful that boo sentiasa ada utk bagi semangat dan kekuatan kat aku, utk aku go thru hari2 yg letih dan meletihkan kat sini.

yes, yes... i know i'm supposed to talk about my trip, new settlement, the pain and the agony of traveling for 26 hours... tapi itu kena tunggu di lain masa. I'm still mourning for the loss of my beloved grandma. Semog Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya... Al-fatihah..