August 22, 2008

Aku memang pendek. Tapi bulat besar dah jadi bulat sederhana daa

Ingin rasanya terus memblog, apakan daya tangan tak sampai. Tettt... Pendek!!!

Hahaha...

Tetiba aku terasa diri aku pendek. (bukan mmg pendek ke?)
Mlm tadi, masa kat opis... tetiba ada sorg adek ni mintak tolong kat aku.

"Kapal... nak turun bawah ke? Tlg amik pinggan kertas kat rak atas tu."

Aku yg kekdahnya caught off guard sbb dlm perjalanan ke toilet terus tukar haluan utk pergi ke lif.

"La... bukan skrg la. pegi la buat apa yg u nak buat tadi. U nak ke mana?

Aku blurr2 lagik.

"Toilet..."

Tergolak2 budak tu tgk aku dah cam kucen nak ke toilet tapi cam kena road block. Last2 aku dgn tersengih2 bang-nana tu pun pegi la toilet. Dipendekkan cerita, aku pun kuar toilet. Dan terus turun bawah nak amik pinggan kertas.

Aku kebak je pintu rak tu... mak aihhh... tingginyaaaaaa... Puas aku tenjet sampai hujung jari jadi tersangat runcing ala2 awek2 ballet tuh, konfem masih tak dapat. Itu tak kira kes nak mengkontrol seluar dari terlondeh lagi. haha..

Akhirnya aku yg pendek ini pasrah, dan terus tarik kerusi sebijik, bukak kasut, panjat. Tetengah opis tu aku panjat kusi. Macam budak kena denda daaa. Tapi mana bley denda aku.

Sudahnya... tetengah mlm tadi, akibat terlebih penat memanjat, aku pun makan dgn banyaknya. Satu slice kembang bluberi ciskek, seketul mampat ayam kfc, dan berkepak2 ayam panggang.

Sudahnya, kelas kena pospone setengah jam, pasal aku terlebih makan. Puas hati den!
Adeh... nak tido...