November 19, 2007

Aku memang suka makan!! yea yeaaahhhhgghh...

Boo tego beberapa entry aku yang lalu macam orang takde gigi. Sbb takde pagar mau tapis. huhu... Kenapa jadik camtu aku pun tatau. Maybe sbb dah byk sgt mukus dlm peparu aku kot. Tiba masanya terbatuk juga. hehehe...

Anyway, ini hari aku gumbira. Despite the fact yang aku terpaksa tidur pada jam 2 pagi, dan bangun semula pada pukul 4.30 pagi dgn mata yang kelat dan pegi mendrive sampai ke shah alam. Ngantukkk!!! Sampai skrg ni mata aku pun macam nak terpejam je nih. Tapi sebab aku ala2 gumbira harini kan..so, takde la aku nak tido.

Hari sabtu yg lepas aku temankan boo pegi jogging. Alkisahnya boo nak mengamalkan cara hidup sihat dengan berjoging di siang hari. heehe.. So, seawal2 jam 7 pagi, time aku dgn anak aku tgh sesedap ngenches, aku dah dikejutkan dgn deringan telepon olehnya...

Dia:
Ma... dah bangun belum? Boo dah mandi dah ni.


Aku:
Huh? Ha? Dah dah.. nak mandi dah. *dalam keadaan mamai2 dan tarik selimut*..


Dia:

Betul ke dah bangun?


Aku:

Dah.. betul...*mamai lagi*


Dia:
$*%^)4 &^%@( <-- dgn nada lembut...

Aku:
Iye iye... ok ek.. babaii

Kalau aku tak babai, musti dia dok kejut2 aku lagi. So, sbb dah letak tipon, aku sebenarnya sempat la jugak mengulau barang dua tiga minit sblm bebetul bangun dan mandi. Nasib baik aku mandi cepat cam cacing (kalau la cacing mandi kan...), so bila dia sampai tu, ai dah ready2 siap mandi, dah siap pakai suar trek lagik. hehehe..

Sebelum pi berjoging di ttwangsa, kami detour kejap ke Cheras. Dan dlm perjalanan dari Cheras tu.. aku yg tgh kelaparan ini, sempat la melobi..

Aku:
Boo.. apa kata, kita ditch je plan joging ni, kita bfast kat kg. baru.

Dia tak cakap pape tapi jeling2 je kat aku. Aku plak tersenyap dlm dua tiga minit sambil gosok2 perut. Pastu aku lobi lagi...

Aku:
Boo lapor x?

Dia:
Lapar la jugak. Tapi org nak gi joging la.


Aku:

Er.. apa kata kita makan dulu ke?


Dia:

U ni.. kata nak sapot org jogging...


Aku:

Oooo.. ok ok .. i support.

Maka, penglobian aku utk mengabaikan sesi senaman dan terus ke sesi makanan tidak berjaya. Tapi akhirnya, selepas dia berjalan-o-ging selama hampir dua jam. Dapat jugak kami bfast. Akhirnya, dapat gak aku makan.. Aku yg tak joging dan dia yg baru lepas eksesais pi kg baru, makan lontong jawa sorang sepinggan dan jugak roti canai sekeping kongsi bersama. hahaha... tambah balik kalori. Yahuu!!

Dan begitu lah hujung minggu aku dipenuhi dengan sesi makan dan makan lagik. Lepas balik dr joging, dan anto dia balik umah, aku plak pegi umah macik aku yg buat makan2. Makan la pulak nasik ayam. Pulak tu pacik2 aku sume dtg lambat, maka aku dgn adik2 aku la yg dok makan, makan dan makan lagi. Bak kata adik aku pun..
"Kalau kita tak makan.. sapa lagi nak makan?"

Ye tak ye jugak kan.. haha.. Sedapnya nasik ayam.

Hari ahad plak, tgh dok pikior2 nak bfast apa, sambil gaduh2 dgn anak aku yg asyikkkkk kencing merata tu, tetiba dapat tipon, jemputan mengajak kami pegi makan. Makan lagi! Yahuuuu.. Aku yg tak pikir panjang ni pun hangguk je la kan. Aku kejut uL, pastu ajak boo yg byk plan lain utk ikut aku jugak. Memula dia cam nak ikut, pastu cam takleh ikut... Pastu lepas adegan drama minggu ini di depan rumah, di dlm tipon dan di dlm keta... dia boleh jugak ikut. Yess! hehe...

Sesampainye di sana, mmg sedap sungguh laksa kelantan dan laksa penang yg dihidangkan. Pergh.. sampai licin kami kerjakan. Tetiba ai suka la pulok mkn belacan bakar.. aiyaya.. sedapnyaaaa.. len kali kalau buat lagi jemput la kami lagi ye. heheheh..

Lepas tu, kengkonon perut kenyang la kan? Boleh la pegi midveli dgn senang hati. Tapi tekak gatal aku ni nak plak mkn eskrem. Sampai sana mkn plak eskrem cornetto sundae yg kat mcD tu kan.. sedap jugak, tapi cam bercekelat penuh la plak. Telan je la walaupun termanis2.

Sambil mkn2 eskrem sambil merayau tanpa arah tujuan, aku dgn uL terpandang plak iklan2 kedai beger baru bukak... Carl Jr. kat midveli.. Terliur la pulok!!! So, siap je boo beli barang, kami pun memecut ke Carl's Jr yg letaknya sebelah McD di depan GSC midveli tuh.

Harganya mmg tidak semurah McDonalds. Aku dgn boo order satu set burger yg large plus satu burger, semuanya dlm RM40++.
Ganas kan?

Tapi sebenarnya kalau korg tgk begernya mmg ganas pun! Ada la sebesar muka aku yg mmg bulat nih. Rasa pun sedap, sebab sayo2 yg diletak tu sumenya fresh2 belaka. Tatau la kalau dah lelama nnt sayo2 dia jadik benyek2 kan. Tapi sementara tgh diorg buat sesedap ni, pegi la reramai. hehe.. Slurp2...





Ini beger yg dimakan oleh acik uL.. Ada daging, chicken bacon, crispy onion ring dan sayor2an yang sewaktu dengannya...
Ada jugak beger ini dalam versi double yg boleh dimakan oleh org2 yg stress sahaja.. heheheh.


Fries yg dia letak pun mmg byk la. Takde la main tipu2 bekas je beso tapi fries sikit. Cuma aku cadangkan toksah la beli set yg large. Air dia bapak beso. Pastu set2 bleh refill suka2 hati kan.. beli je gelas kecik share 8 org. Mateila kudukut. hahaha..


Sekali tu, tengah dok makan2, aku ternampak plak awek glamer ni pun tgh mkn beger jugak, aku pun apa lagik, terus amik gambo.. wakaka...

Paris Hilton kat midveli? Sah2 la menipu kan?? huhuuu...