January 5, 2006

Mesej dr Sekapal: Perlukah kita bukak meja perbincangan pasal filim senget?

Akhirnya mlm td aku berjaya memperabih kesemua episod Sailorstars yg aku dok pulun tetiap malam. Seperti biasa selemun berjaya menyelamatkan dunia dengan ketulusan hatinya. Tapi yg aku dok pelik tang ending tu, adakah perlu berbogel utk menyelamatkan dunia?? hai.. ntah lerr.. hehehe.
Tapi scene Sailor Neptune & Sailor Uranus mati utk kesekian kalinya tetap membuatkan dada aku terasa bengkak dgn kesedihan dan keharuan, dan terus membuatkan aku rindu yg teramat kepada partner aku.

Aku ni mmg kalau tgh mabuk anime, mmg takleh nak diusik, org tgh 'high' la katakan. hehe. Tapi kan, sebenarnya sbb anime jugak la aku ni berani menerima yg sebenar benar benarnya aku adalah seorang perempuan yg sukakan perempuan lain. Ni semua sbb aku pernah join forum yg menggabungkan wor-kapal-per Haruka/Michiru. Masa tu mmg seronok la, sbb bukan sahaja kitorg ni senget benget belaka (w/pun tokei beso group tu pompuan biseksual yg suda kawin dan ada anak) tapi kitorg juga mmg meminati hubungan Haruka/Michiru. Cuma yg takbestnya ialah diorg tu sume2 minah saleha. (Ada sorg je la lagi budak m'sia yg pernah gak berkontek dgn partner aku, tapi tah mana dah budak tu skrg.) So, kengkadang aku tak tau nak cakap apa la. hehe. Tergeliat lidah melayu nih.

Selain tu, aku ada jugak la join forum2 kapal-per watak2 kapel senget kat tv cam Willow/Tara, Alex/Marissa, Haruka/Michiru, Makoto/Ami (eheh, macam yo yo) dan jugak watak2 The L Word. Mmg seronok dapat membaca pendapat dan idea diorg pasal watak2 tu. Tapi sekali lagi aku tak tau nak tulis apa. Setakat baca je la. Di antara group2 yg aku pernah join ialah macam
  • Hamena.org (Haruka/Michiru)
  • Shoujoai.com (segala2 mala watak anime yg senget)
  • TVfilmgrrls yahoogroup (artis omputeh yg gerger dan apa2 cerita/filem/interbiu/gambo
    senget yg ada)
  • The L-Word.com (baca je korg tau dah cerita pasal apa kan?)
Setakat ni mmg TIDAK PERNAH aku jumpa group2 sebegitu yg berbahasa malaysia. Kalau setakat group2 yg dok borak2 kosong, bincang2 pasal kehidupan sebagai seorang wanita senget secara general, aku taknak! Aku nak yg mg bebetul minat watak2 pasangan senget di layar tv, layar panggung dan layar impian.. eheh.. betul ke? hehe.

Ada tak di antara korg yg rasa2 cam teringinnn nak bukak meja, dan bincangkan pasal watak2 filim senget, pastu filim2 senget yg DVDnya ada di pasaran, ataupun bincangkan pasal kapel2 dalam siri The L Word? Ye la, sure korg yg dah tgk The L Word tu (aku bet kat sini mmg majoriti dah tgk. kan kan?), teringin nak bagi sepatah dua kata pasal keretakan hubungan Bette & Tina, ke'hot'an si Carmen, ke'cool'an Shane, dan jugak ke'cute'an acik Lara Perkins, senang2 boleh keluarkan pendapat sendiri dan seterusnya terussss boleh dengar pendapat org lain. Dlm pada masa yg sama boleh gak berkenal2an merapatkan silaturrahim.

Aku mmg harap boleh ada group camtu. Tapi takde sapa nak buat. Agak2 kalau aku tubuhkan yahoogroup yg membolehkan kita bincangkan pasal kapel2 senget dalam tv/filem, ada tak di antara korang yg nak join? hehe.. Sekiranya tiada sesiapa yg menyahut seruan aku ni, aku anggap takde je la ye.

huh aku ni pun, ada hati nak buat bebenda camni. sungguh poyo... huhuuu