March 16, 2011

She's cute; and lucky to have someone gediksss like me!

What??! No Glee until April...?

okay... dah2 la tu kan...

Haritu dlm perjalanan ke Alamanda utk brunch, tetiba Boo tanya soklan susah. Dah la lapar, soklan susah plak tu... haih... Dan skang ni rasanya soklan dia semua susah2 sampai aku takleh jadi profesor serba tahu dan terpaksa menjawab... cam... "Ungh.. I don't know.." Rasa tak intelek sebenarnya bila takleh jawab soklan org. haha..

Anyway, her question goes like this (dalam versi rephrase dan summarize sbb aku ingat2 lupa ayat sebenarnye):

Dia: Kapel yg dah duduk sama macam kita ni, tak payah la kawen kan? Sama gak dgn org stret yg tak kahwin tapi dah duduk sama.

Aku: Apsal plak tetiba cakap org tak payah kawen ni?

Dia: Ye la, cuba u fikir, kawen kan banyak pakai duit. Kita pun, kalau nk kawen. Drpd membazir duit nak buat persiapan kawen, beli cincin mahal2, baik kita guna duit tu utk pi vacation. So, kalau dr segi kapel stret pun, sbb tu la diorg rasa tak perlu kawen, sbb takde beza pun kawen dgn tak kawen.

Aku: Tapi i rasa kawen tu kan penting because of the vow you make to one another. Bagi i marriage is about me vowing in front of others to make you mine... (tetiba conservative gedik la plerkkks)

Dia: Iye la, vow tu satu betul la... Tapi kawen byk pakai duit. Macam skang ni pun, u nak spend utk buat majlis kita? Baik guna duit tu buat benda lain...

Aku: (somehow she made sense)... Beli benda lain seperti TV 42", ipad, atau kabinet dapur? heh heh... (tapi aku tetap taknak kalah!) Tapi u... itu sebab kita takleh kawen la. Kalau boleh kawen, sah2 la kita takde nak penuhkan rumah dgn almari baju 5 pintu, meja makan 6 kusi... Yg sedang2 je dah la.. cukup utk memulakan hidup baru.

Dia: Mungkin jugak la...

Aku: Kalau kita boleh kawen u nk kawen dgn i tak? Do you believe in sex before marriage? ... kalau kita boleh kawen la.

Dia: Ye kot. Kawen dulu kot sblm sex...

haha.. yess!! akhirnya kami (sort of) bersetuju tentang satu perkara...

well, nasib baik takleh kawen. hahaha... kalau tak org sengkek mmg takleh dapat sex... tetttt sangat underestimate tuh!! slurpp slurppp, tarik balik.

Anyway, perbualan itu berterusan sampai ke merata2 isu berkaitan kawen. Dan malam tu sebelum tido, kitorg borak tentang apa hantaran kawen yg dia dan aku nak. U mmg comel la Boo...

1 comment:

soren said...

org lain tanak kawin tu i guess hak derang la..but i guess org islam still kena ada akad utk halalkan rship tu. that's why kena kawin, not so much abt belanja kawin :P

kita ni selalu trapped dalam suasana jahiliah, kan.