February 16, 2011

the taboo in playing Taboo

Mggu lepas aku dgn boo ada playdate dgn dua org budak opis kitorg. Kami spend sehari suntuk main bored game (read: board and card game). Start dgn Quelf, Monopoly Deal, Pictureka, dan Taboo.

Dgn bestnye, budak opis kitorg ni yg jenis cam bebaik, dan aku setulusnya tamau la mengaku yg aku senget.

Ceritanya...

Utk pusingan yg ntah ke berapa ntah, aku team up dgn Boo utk main Taboo.
Satu perkataan yang aku kena teka tu... Boo bagi clue acamni... Dalam bahasa omputehnye...



"Usually, before we sleep, we will have this..."

Aku cam, biar betik Boo nih, benda yg dibuat sblm tido. Dah dihujung bibir je aku nak jawab 'SEX!'

Pastu nasib baik otak aku sempat buat emergency brek. Gile betul. Takkan la nak mengaku terang2 yg aku have sex dgn dia. kalut gile.

Pastu muka aku cam dah kelat2 campo bengkek sbb Boo bagi clue yg tah pape.
Dan jawapan yg mampu keluar dr mulut aku...


"Have ape? Tido je la!"


Lagi best, salah sokrang drpd opismate aku yg cam surely suspect kitorg kapel, dgn muka gatai, sambil angkat2 kening... sambil berkata... "Have sex?"

Masa tu aku cam kekerut dah kening ni, mengkaver kelakuan sumbang dlm keadaan terumbang ambing..

Dan masa pun habis.

So, korg nk tau apa jawapannya sebenarnya...

Jawapannya ialah... "Conversation"

Gile kentang! Susah sgt ke utk dia cakap, 'What we have while eating together, or driving in car, or waiting for something...'

Ada ke apa nak buat sebelum tido... Terus naik darah ke muka. haish!
Moral, jaga sket word tak taboo yg keluar dari bibir, kerana ia mungkin merupakan taboo di kalangan pemain2 lain. cheh!

1 comment:

nn said...

this is seriously funnyy. haha