February 10, 2011

Sebenarnya sudah lama...

Dah lama sebenarnya aku tak menulis bebetul ataupun omputeh kata peproper gitu. Selama ni tak abis2 dgn dunia geli-geleman aku aje. Skang glee dah ada balik, so, aku dah tak meroyan sgt.

Dah lama sebenarnya aku bergelumang dgn dunia senget ni. Dah ramai org yang aku kenal, dan juga yang aku berjaya kekalkan kesengetan diorg. hehe..

Tahun berapa korang kenal aku? ingat tak? sejak umo korg doplohan, skang masing2 dah masuk tigaplohan... haha.. kan kan? Ingat tak masa first time korg jumpa aku, saiz seluar takde la sebesa sekarang, uban masih belum tumbuh. Ramai yang masih bergetah lagi.. yum yum...

Masa tu pun dressing cam kekanak sket la kan. Takde la pakai2 tshirt yg ada tulis macam2, dan logo tah pape. Aku pun masa tu saiz baju semua set2 baggy lelonggar, skang ni aku dah pandai pakai baju keketat, yg menampakkan muffin, cupcake, tanpa GAP.

Masa tu jugak kengkawan hanya naik motor dtg umah, ada yg naik lrt.. skang ni, aku dah tak payah memandu (walaupun hakikatnya kalau jadi penumpang aku akan mabuk macam haram..). Pastu dulu uL pun dok kat selatan tanahair, bebila dia mai je, masing2 akan kumpul kat umah aku, pasang cite senget, sambil tgk, sambil stress sbb takut adik aku muncul. kanthoi la kan.. tau takut tu. haha

Dah lama juga sebenarnya aku memblog ni. Sejak tahun 2004 lagi. Kalau ada anak, dah masuk darjah satu kot tahun ni. haha... 7 years omg. Lama okay.. Those were the days yg mana aku ada masa dan ada idea untuk menulis dua entry satu hari. Dasat tak dasat la kan. Skang ni, dua minggu satu entry pun ntah. Bila tengok balik blog lama aku... tetiba terasa, pandai jugak aku menulis dulu kan?

Would anyone believe if i say, stress makes someone writes better or at least writes? Aku selalu rasa, org yg takleh release apa yg dipendam ke dunia luar, mereka akan tulis benda tu. They will write it down. Sekarang ni, aku cam rasa, takde benda yg aku nak curah sgt kat dlm blog. Seems like I have lost my will and my wit.

I am happy with my life, love, sex, family, blablabla... nothing much utk di adu atau dibanggakan. haha.. Tambahan pulak, aku cam selesa je utk org teka orientasi seks aku kat opis ni. Ramai pun yg tau aku bekapel dgn salah sokrg dr wanita di dalam management team. oooh.. best gitu. Akan tetapi, aku tak pernah outkan diri sendiri dari closet. itu bermaksud, aku bukan out lesbian, i am just surely-suspected lesbian. Bukankah itu bunyinye seperti misteri. Ailaik misterius. wahwah.

Dulu kalau sakit hati dgn benda yg kita tak boleh cakap, maka, bercakap la aku dgn watak2 fanfiction, haruka. michiru (damn, i miss her!), willow/tara, dan tah sesapa lagi tah imaginary friend aku. hihi...

Akan tetapi, kegembiraan bukanlah alasan untuk menjadi malas ye.. hait hait.. caiyok!

Haih... dan sebenarnya, dah lama aku tak rasa keseronokan menulis. Adakah sbb aku terlalu bz berketontel dgn pasangan aku?

Lastly, dah lama sebenarnya aku nak rajinkan diri untuk menulis kembali, bagi menambah suapan nasi. Semoga aku berjaya.. amin!

3 comments:

Anonymous said...

ha..ada pun niat untuk mrajinkan diri menulis kembali..u go gurl!

anne qaseh

nn said...

setuju sangat lah hai pasal menulis bila stress tu. kengkadang bila baca balik entry lama, entry time stress lagi best kot. haha :D

Anonymous said...

hmm lebih kurang samalah.. dulu zezaman stress, mmg panjang panjang je entry nye.. skrg.. termenung je mengadap skrin ehehe

pastu skrg pun sama office ngan partner, tp kiteorang takde la openly admit.. faham faham senirilah..

:)