December 29, 2009

Senang ke dalam hati kalau beristeri dua?

Sat2ni time nak pi opis, aku dengar lagu Madu Tiga yg dinyanyikan semula oleh Ahmad Dhani. Tetiba tepikir, camna ek agaknya kalau aku ni nak pasang dua? Mampukah aku.

Setelah ditimbang2 dan di belek2 sambil merenung passenger tercomel di sebelah aku tu, kompom la aku mmg tak mampu pasang dua.

Sebab sebabnye...

Satu:
Aku tak mampu dari segi financial. Gile betul la kalau nak ada 2 gelpren. Tiket wayang drpd 2, dah jadi 4. Karaoke 2 kepala, jadi empat kepala. Vacation dua kali... Kalau camtu baru la adil dan saksama kan. Kalau semuanya di spend dgn gelpren baru je, mana aci... Kalau tak mampu berlaku adil, watpe pasang dua kan? haha... Oh, tapi kalau gelpren tu yg tanggung, lain cerita la. Segalanya berkemampuan.. muahaha...

Dua:
Aku mmg konfem tak larat dr segi fizikal. Kehidupan aku adalah seperti ulo melengkor kat atas katil setiap pagi pabila balik keja. Ni kalau pasang dua. Harini kehulu, esok kehilior. Letih mak! Tu baru keletihan tak tido, belum masuk keletihan memandu kereta dan keletihan melayan kehendak ilmu kebatinan. Haiyah... takpayah la. Ini macam kalau rendam kasut Power dan minum airnya pun masih tak mampu. So, kensel. haha...

Tiga:
Dan ini rasanya yg paling valid la kot, kenapa aku takleh dan takmau pasang dua. Sanggup ke aku hancurkan hati org yg selama ni bertahan dgn aku, ketika aku selambe2 tukar keja malam. Dan dia jugak sanggup ikut sama, utk membolehkan kitorg spend masa lebih banyak setiap hari. Orang yg masih terima aku walaupun ada masanya aku tinggalkan dia time balik kg. Org yg menjaga makan pakai aku, walaupun aku di tahap kemalasan tergajah.

So, aku rasa, mmg tak susah nak pasang gelpren keliling pinggang (macam lagu ku jatuh cinta dgn setiap wanita tu...), tapi ingat senang ke nak maintain gelpren keliling pinggang? Kalau nak maintain selama seminggu je tu.. lain la kan.. huhu...

6 comments:

Pencari Hati said...

saya sangat setuju dengan penyataan kamoo nie..
kalo kehendak lebih dari kemampuan susah gak kan..

kalo rasa diri mampu buatlah..

dian said...

memang susah ye nak seimbangkan nafsu dan komitmen

when u get some, u lose some

Anonymous said...

Hahahha... Tepat skali... If la semua org bleh pk ngan waras mcm kapal nih.. xde la yg sgup nak bermadu kann... Even senget still ada yg pasang 2 ok? :)

miss perahu said...

yer la kapal...kalo x mampu jangan...
cane yg kene jadi no-2 tu??
bukan pinta pun jadi no-2...it juz hepengg...how?
ish ish...

sekapal said...

huhu... bak kata dian, u get some, u lose some. Kalaupun terrrpaksa jadi yg ke2, mmg ada yg takkan diperolehi.

Tapi kalau suka berdua drpd bersendirian, takpe la kan. Kemampuan leh je tolak tepi.

Lagipun jadi yg no 2 tak byk tanggungjawab. ahaha.. i've been there!

darasunti said...

u get some...loose some...

takper ler...

worst if u loose all...

baik tak payah ler....