December 1, 2009

ROCKBAND Unplugged.. jejenggjengg!!

Skarang ni, (dan juga dulu), aku tgh gile main game ni kat PSP boo. Dengitt betul la. Takleh berenti la plak. Dan yg bestnye, disebabkan game2 pirate di malaysia ni (yg mana ofkos game ini adalah pirate), apabila bermain game ni di PSP, tatkala korg nak exit dr game ni, sila lah jgn menekan butang Home. Sbb kalau tekan Home, maka nanti akan dapat message 'There are no games' bila korg nak access game lain. Hampeh la tu kan.

Jadi, utk itu, kalau nak exit, terus je tekan power button. Habis cerita. Bila bukak balik, semuanya still in place. Gitu..

Dan game ni jugak bagus kalau korg takmo org pinjam PSP korg. Bukak je rockband ni, pastu tekan Home. Dan voila.. game ilang. So, leh cakap kat org yg nak pinjam.. 'Ala PSP aku problem la. Pehal tah semua game ilang.'

Dan cara nak membetulkannya semula, tak sampai seminit. Nak tau cemana, leh call aku ek. muahahaha...

Oh, kenapa aku addicted main game ni. Kerana aku mmg suka game berunsurkan muzikana (is there such a word???), compared to boo yg suka men game2 besukan (kan takbest tu!). Dulu aku main Patapon. Dan aku ada je jumpa Patapon2 kat kedai. Tapi cam tak terbeli je. Samada aku takut nak beli (sbb takut stuck tak reti nak continue cam skang...) ataupun takut addicted, sampai kang, gelpren gesel2kaki pun tak pasan. Bahaya tuh!!

Dan skang ni kalau bosan aku mintak boo bwk psp gi opis. tapi time keja aku soh dia simpan. Sbb kalau aku pegang, alamatnye makan gaji buta la aku kat opis nih. huahaha.

Selain muzikana, game ni best sbb kita diberikan 4 anggota. Korg leh decide gender dan nama rockband korg. So, kalau tetiba terasa nak letak ahli rockband tu nama korg dan juga 3 org ex korg, amat lah dialu2kan. Fefeeling reunion dgn ex gitu! aahha.. (er.. tapi aku tak lak buat benda ni... Kalau nama ex pun, yg satu tu je la yg aku suka. gaaaaaaah!)

Dan 4 anggota tu, setiap sorg tu bassist, guitarist, singist dan drummist.. (aka singer dan drummer... funny how language ni langsung takde standard!). Pastu bila duit korg dah byk sbb byk bikin gig, bleh la beli baju memahal dan seseksi utk ditepekkan kat ex2 korg yg bermain muzik tu.

Lepas tu, main muzik dan lagi dan lagi... sampai korg letih dan tetido.

Kesimpulannya, adalah lebih baik gila men game drpd gila men pompuan ataupun men tipu ataupun men blasah je. Sbb men game, leh sambil baring kat perut gelpren. (hmm.. kalau men pompuan leh gak baring kat pompuan.. ish.. komfius dah ni).

Anyway, sayangi hidup anda, dan jauhi diri dari dadah dan minuman keras (kecuali ice blended yg separa keras itu). sekian mekasih!

4 comments:

Anonymous said...

Hahahaha! Kelakar la kapal nih!

tini said...

memang kelakar..

slay said...

ak plak addicted men game guitar hero kt nds..da namenye guitar, leh layan guitar je la..huhuhu..
mcm menguji skill gak guitar hero sbb men ngan peripheral device dia 2..tp x leh pelbagaikn skill sbagai drummer..lg best je layan rock band..
akhir kalam..'u rock..!!!' hahahahaha

dian said...

lar kau main psp ke nok?

gila gadgets pulak uol ni ye