June 11, 2009

the office versi sekapal...

Hah.. skang ni aku selalu je lelepak dgn opismate aku kan? Mkn malam dgn diorg, koroke dgn diorg, bekfas pun dgn muka2 itu gak, gi swimming pepagi buta pun sama. aiyaya.. tetiba aku teringat zaman aku bekerja kat opis di blkg klcc dulu. ala.. masa tu aku menyingle kejap, sbb gf aku masa tu bekerja jauh.

Tetiba teringat, aku sebenarnya suka je bercerita pasal osmet aku. Sebab ada je insiden2 yg kelako2 yg tak masuk akal yg seronot dicerita di sini. Tapi harini aku tak de pape cerita pasal diorg, cuma aku nak perkenalkan korg2 pembaca blog aku ni, dgn opismate2 aku yg aku dok selalu hangout. haha.. macam memperkenalkan watak2 drama reality the office pulak kan?

Dan sesungguhnya, kengkawan opis yg rerapat dgn aku, seharusnya la bebudak pompuan. Kalau kita dah suka budak pompuan, mengapa tidak merapat sahaja dengan mereka. Kenapa plak nak mengendeng2 kat si lelaki yg tak memberikan kepuasan.. kan? haha...

So, kat opis tu, selain drpd boo, ada lagi beberapa watak lain yg boleh dikenali. and knowing me, aku suka je bagi nama samaran kat diorg2 ni. Sejajar dgn watak diorg. hehehe...

Here goes...

Che'egu tadika
Cikgu tadika ni, kenapa kena panggil cikgu tadika, sbb dia byk mengajar bebudak baru masuk. Pastu, suara dia halus. kecikk je. nyanyi kat koroke pun senang aje suara dia naik tinggi. Aku baik dgn dia ni, sbb sesama gi otstesen dulu

Akak single
Akak single ni, rasanya ramai je bebudak jejants yg masuk kat opis tu, mengusyar2 dia. apatah lagi bila tahu dia ni single. Dah la selalu dtg opis pun dgn berpakaian vog-devas, mekap-mekup lagik di memalam hari. Ailaikk.. haha (tetiba aku plak laik)

DatinM
Dia ni dah ada suami. Baru je kawin masa join kampeni. Dan mmg sesungguhnya susah utk org dah kawin ni bekerja malam. suami tido kat umah sensorg, kita pi keja... So, aku paham la jugak kalau dia selalu nak balik cepat. Kenapa panggil datin, sebab stylonye yg kengkadang memang macam datin keja malam. hehehe

Bro
Bro ni, mmg macam bro2 yg lain. Dia reliable, dan suka menolong terutamanya bebudak pompuan yg memerlukan bantuan ala2 damsel in distress gitu, terutamanya, datin in distress. hehehe... Dan sebagaimana ore2 kito, kat umah dia mmg ada berlambak2 kucing, dan bila tgk kucing mula la kuar suara2 meleleh dr mulut dak bro nih.

TikusTechie
dia ni mmg tak dinafikan terer bab2 teknikal. Cuma kengkadang dia tak pasan yg bebenda teknikal yg dibuat, kengkadang boleh mendatangkan kesilapan teknikal yg tak diketahui. Macam tikus. hahaha... Dan setakat ni aku rasa dia la bespren dak boo. hehehehe...

MinahBlur
Dia ni baru2 je bbaik semula dgn aku, dan mengejoin geng2 rayau2 aku. Nampak cam blur, tapi sebagaimana bebudak Sagittarius yg lain, oh no, they are not blur at all!!! and.. i think she knows i'm gay... i THINK...


Setakat ni, DatinM dgn Bro mmg tau la aku dgn boo ada affair. Ntah2 diorg pun ada je baca blog aku ni sambil tergolak2. Mana aku tau kan...

So, kengkadang terpikir jugak, agaknya best jugak kalau aku boleh buat satu drama reality pasal the office aku. Ini baru watak2 yg agak normal pada pandangan aku. Tak campur lagi watak2 'diva terlampau' kat opis tu, yg aku rasa, ada la beberapa orang yg layak dapat gelaran tu. huahaha... Nnt, aku tulis plak pasal depa2 nih.

hahaha...

2 comments:

uLat said...

kita ni nama jer osmet, lepak ngan opismate lagi banyak. rumah tu jadi sarang mengular. huhuh

cik perahu said...

hehheh...bgs tul wat citer ngn nama watak skali...kih2