June 8, 2009

bila boo belikan buku untuk aku...

Skang aku mmg asek bosan. Gile malas buat keja. Bab masuk opis lewat, toksah kata la. Dok opis, boleh bantai bukak forum, baca blog, apdet blog dan chatting. Gile. Nasib baik 80% chat aku berkaitan dgn keja. Biasa la, kengkadang aku jadi cikgu, kengkadang jadi kuli production, kengkadang bukak meja helpdesk yg tak berapa byk pun help yg leh diberikan... muahaha..

harini kiranya dah sabtu. Plan aku ujung minggu ni, dok umah yg dah macam tongkang pecah tu. Banyak utang tak settle lagi dlm umah tu sendiri. Utang2 dgn diri sendiri. Tambahan takde buahati kat depan mata ni, makanye, semua jadi liat. Nak makan pun liat.

Oh.. btw, aku dapat good news dari boo tadi. Dan utk membuatkan entry ni cam panjang sket, aku letak style ala2 dialog lah. Oh, perbualan ni berlaku kat gtalk ek, bukannye dr mulut ke mulut.. (sigh..)

Boo: On webcam cepat. Tgk apa I beli.

Aku dgn gegehnya, menghabiskan proses goreng ayam pepagi buta dan terus on webcam. Dan setelah on webcam...

Aku: Apa?

Boo: Tadaaaa...

Tunjukkan buku yg aku kirim kat dia haritu. Yang aku malu2 nak beli masa kat sana dulu.

Aku: (excited gile) Waaa!!!!! yea!!!!

Boo: I nak claim buku nih. U la dulu, nak beli pun malu2.

Aku: I memang pemalu.


claim pun claim la.. kira2, ada la dlm segatus lebih jugak rega buku tu. Dasatt.. mana aku nak kebak duit. Susah2 soh dia bagi hadiah harijadi je la. hahahah...

Pastu aku pun soh la dia belek2 dgn tgk2 isi buku tu. Response dia, katanya ada gegambo yg geli geleman dia nak tgk. hahaha.. Apala boo, ilmu tu. At least, dgn adanya buku tu, aku boleh la buang2 sket perangai naive melampau aku ni, yg kengkadang menyerang tanpa usul peksa.

Dan, secara keseluruhannya, aku boleh la tau pelbagai teknik2 yg boleh diaplikasikan oleh purumpuan senget yg mana tak dikaver oleh episod2 the L word.

Persoalan seterusnye, adakah dengan membaca boleh meningkatkan skill. Jawapannya, yes? no? why not? haha... But its not necessarily the skill tu la sgt. Aku bukan player nak tarampampam ramai2 org. Setakat ni, semuanya berjalan lancar, dengan penuh rasa cinta dan kasih sayang, kira dah lebih dari cukup dah tu.

heh heh heh..

Korg yg cam pepelik tak sure apa aku cakap ni, belek2 la balik blog ni, dan carilah kembali buku apa yg aku mintak boo tolong belikan kat sana.

Yappari...

7 comments:

dee said...

tak bulehlaaa kapal ada buku2 camtu kat umah sy - bahayaaa hehehe
nak baca kat opis laaagilaaa tak buleh...

miss perahu said...

membaca jambatan ilmu...hehehe
bertambah ilmu tu ye dak...hiks!

nexus_fms said...

dasat la kapal..

pasni penuh la library kat rumah dengan buku2 ilmiah sangat tu.. [refer dak2 senget]

sekapal said...

dee,
simpan la dlm peti besi kat umah.. hehe

perahu, maka harusla kita membacanye... kan kan?

nexus,
buku senget i takleh kira buat library lagi. setakat dlm tiga pat bijik je skang ni.. (sedih teringat buku2 kat umah lama.. uhuhukkk)

uLat said...

osmet, boleh aku tumpang sekaki tak?

tumpang baca jer. huhuh

sekapal said...

hahaha uL... mesti la boleh!!

Anonymous said...

yappari..
heheh