May 19, 2008

Complicated-nyerr...

Alhamdulillah... Boo dah pun selamat balik ke rumah dia pada hari sabtu haritu. Masa nak kuar tu, aku settlekan bill... mak datuk... hehehe.. nasib baik kampeni kaver. Ailabyu my kampeni. Cuma kena bayar sikit je duit menumpang tido di katil sebelah. hehe... Takpe lah, janji ada org yg temankan dia.

Tapi sebelum dia balik tu...


Boo:
Boleh tak tolong cakap kat doktor I nak stay kat hospital lagi?

Aku:
Kenapa?

Boo:
Kat rumah susah.. tandas jauh.

Aku:
Ala... kan dah boleh discharge ni. Its good for u la. Balik, sesuaikan diri dengan rumah. Bukan ke doc nak u enhance quality of life u. Balik je la.. yea?

Boo:
Tapi kalau I balik nanti....

Aku:
*diam*

Boo:
*diam*

So... skrg ni mmg sejak dia balik dr sepital, aku hanya nampak kelibat dia dari luar pagar rumah sahaja, bila masa aku hantar makanan. Itu pun kalau dia larat nak bangun dan tgk aku dr celah pintu pagar. haha.. macam cinta terlarang la pulok kan? heheheh....

Padan muka aku, sapa suruh keja malam, kan dah susah nak jaga dia kat umah sendiri. Cuma, aku pikir, waktu dia sesakit macamni, aku malas la plak nak kuarkan tanduk ego ataupun sengat berekor aku. Takkan semata2 sbb aku ego sgt nak jaga dia, sampai aku sanggup ambik dia waktu siang letak kat umah aku... pastu malam anto balik dia ke rumah dia, sbb adik dia ada kat sana. Bila la plak sakit org tu nak baik? Adeh... Tu la kan... Kenapa nak pikir pasal diri sendiri plak kalau yg berjahit, yg sakit, yang tak boleh gerak itu org yg aku sangat sayang. Jual ikan ke? hehehe....

So skrg.. padan muke aku. Takleh jumpa dia, dan takleh jaga dia waktu sesakit ni. Ah well... aku lebih rela dilabel tak bertanggungjawab dari jadi abomasum... (abomasum? wuzzatt??)