April 16, 2008

meet aunty kapal...

huyeh... KLIBF baru je abis kat PWTC kan? Ada sesapa pegi?

hehe..
AKu tahun ni tak duty la plak. Tetiba aku tergelak2 sorg2 bila teringat cerita yg KLIBF tahun lepas, aku dapat phone call yg mengejutkan. Phone call yg sesungguhnya bebetul merubah perjalanan hidup aku.

Kalau dulu aku sedih macam nak kena semelih. Tapi la ni, bila aku kenang2 balik.. Pergh! Macam ada rasa bersyukur pun ado kot. Sbb kalau leen tak tinggalkan aku, aku mmg konfem tak merasa bercinta pada zaman dewasa yg mana semuanya ala2 oke. Tgk gambo ini, oke. tengok gambo itu pun.. oke.. boley buat. Ai takde hal punyer. hahahahaha... Being a scorpio, jangan nak salahkan aku yg suka mengaplikasikan apa yg aku lihat di dalam gambar. huhu.. cheh! apokobondo aku cakap nih?

Anyway... bersempena KLIBF tahun ni, alhamdulillah, aku tak dapat phone call yg mengejutkan lagik. (maybe sbb aku tak duty kot), yg aku dapat hanyalah phone call yg memggembirakan, tapi tak semuanya tak menyedihkan. haha.. bengong ayat ni weh!

Bulan ni projek aku menulis sudah sampai ke penghujungnya dan alhamdulillah sudah dapat la nampak nombor kat kertas kuning. (kertas kuning??? haha) Bulan ni jugak aku akan insyaAllah merambus meninggalkan kampeni aku skrg ni yg sesungguhnya sudah lama menjadi devil you know sampaikan the you in me dah takleh nak tahan dah! Heish..

So, bulan depan tuko keja baru, environment baru, waktu kerja yg baru jobscope pun baru. Boleh ke aku buat ni?

Mmg la kalau nak dikira2, apa yg aku dapat tu, nilainya macam gaji sebulan korg2 ni je, yg selalu bleh bertuko henbeg LV, dan jugak chenchen berliyan selang tiga bulan. Aku tak kisah lah! yang penting aku puas! Puas sbb dapat buat apa yg aku nak!!! Akhirnya aku berjaya keluar. Parut dalam hati aku yg disebabkan oleh kehilangan diri sendiri ini berjaya aku atasi. Setahun beb!! Setahun aku baru terasa macam... alhamdulillah... syukurnya aku dengan semua nih. huhu

Mungkin betul kata leen sblm dia tinggalkan aku dulu. Kalau dia pergi, aku lebih boleh berjaya buat apa yg aku nak. And I guess dia mmg betul. Masa dia cakap tu aku macam ala2 tak caya la kan. tapi.. kekdahnya, makasih la sbb bgtau aku macamtu. Aku cuma harap aku boleh terus membuat apa yg aku nak. (dan skrg ni pun aku tau dia dapat bebenda yg dia dah lama nak tapi dulu aku takleh bagi... hehehe)

Tapi kan.. aku maybe tak boleh terkeluar dari belenggu ini semua, kalau takde insan tercinta yg bernama 'boo' yg sentiasa berdiri di samping aku. Yang walaupun payah, dia tetap cuba paham, dan cuba berdiri di sebelah aku. Aku tahu ada banyak masanya yg dia tumbang, dan aku pun tumbang (kadang2 tumbang menumbang juga...), tapi tanpa semangat dan jugak keyakinan dan juga sokongan dari dia... aku tak rasa aku boleh buat semua ni.

Thanks a lot boo... you might not realise it, but it is your passion that steers me through...

er... tajuk mmg langsung takde kaitan dgn entry...