April 5, 2008

Bila aku merapu pasal virginity.. lagi??

huh... ini hari sabtu. dak boo tgh sibuk buat keras tangan yg ditempah oleh opismate dia. huhu.. gegeh makcik tu mengeraskan tangannya. Motif keraskan tangan? haha..

sambil di mengeras2 kat sebelah ni, aku plak seperti biasa, men game sambil baca2 buku la kononnya. Sambil2 tu terbukak la cerita pasal virginity. huhuhu... Sesungguhnya topik virginity ni mmg membolehkan seseorang itu membuat tesis kekdahnya. Tersangatlah komplikated.

Apokobondo lah virginity tu? Kedaraan?

Dalam masyarakat kita, melayu especially ni, virginity ni much hyped. Dan aku rasa, ini mungkin disebabkan oleh sifat pro-male yg berleluasa dalam masyarakat melayu khususnya, dan jugak org2 asia secara general. Lelaki sangat marah kalau isterinya sudah tak dara. its a disgrace untuk perempuan dan juga keluarga perempuan. Tapi kalau lelaki tu sendiri dah pernah engage dlm sexual intercourse sblm menikah, takde la plak dia akan malu lagi dimalukan. Parents dia bleh je kata..
"anak aku jantan, mmg la nature dia suka pompuan. Budak Pompuan tu la tak tau malu, main bagi je kat anak aku.
Huh! Sabo je la kan? hehe...

Eh.. termelalut plak. Balik kepada soalan aku tadi. Apokobndonya virginity tu?

kalau diikutkan kamus2 omputeh... virginity ditakrifkan sebagai "keadaan seseorang yang belum pernah melakukan hubungan seks" maksudnya, dara merupakan org yg belum pernah melakukan hubungan seks.

OK.. berdasarkan definisi aku tadi... so, sapa yg kita kelaskan sebagai dara, dan siapa yg bukan? Macamana nak kelaskan? Kena la tau dulu, apa definisi 'hubungan seks'... kan?

Kalau secara hetero nya, hubungan seks ialah.. well.. penetrasi vagina oleh penis. So... mmg kalau kita fikir di track yg tu, ok la kot. hehe.. takde la masalah sapa dara sapa bukan...

tapi bila dah termasuk konteks org2 homoseks, especially yg pompuan la kan... Sapa dara sapa bukan?? hehe... semuanya berbalik kepada definisi korg terhadap hubungan seks.

Adakah hanya hubungan seks yg melibatkan penetrasi je yg boleh disifatkan sebagai penghilang dara seseorang itu? Maksudnya, kalau setakat gosok jangan tak gosok sampai berkilat tu masih dara la ek? iye ke? isk isk isk... Kalau dah sampai gosok2 style gunting tu? Itu bukan hubungan seks ke? well.. semuanya berbalik kepada, macamana definisi korg terhadap hubungan seks.

Bagi aku, kalau pendapat aku la.. kalau sudah sampai tahap gosok2 tu, aku dah define benda tu sebagai hubungan seks. So dara di mana? bye bye.. hehehe
Tapi itu aku la. Aku define berdasarkan background aku, dan jugak pengalaman lampau aku. Lain padang lain belalang kan. Mungkin definisi korg lain.. so.. terpulang deh.

Dan selama ini, itu jugak la definisi yg aku pegang. Yang mana, bagi aku, virginity adalah satu perkara yang konseptual, dan bukannya satu fizikal. Sbb aku tak define virginity as 'kehilangan selaput dara'.

Oh yeah... ramai yg mendefinisikan kehilangan dara berlaku apabila selaput dara, ataupun dak hymen tu dah terkoyak. hmmm... very anatomy oriented gitu. Walhal kekdahnya hymen sebenarnya terdiru macam2 benda yg boleh mengoyakkan sang hymen seperti bersukan terlebih, penggunaan tampon, eksiden, pemeriksaan di bahagian ittew... semuanya boleh mengakibatkan kerosakan kepada selaput hymen itu.

So, bagi aku, penggunaan selaput hymen utk mendetect virginity bagi aku adalah satu hikayat yang digembar gemburkan sahaja oleh para penggembur kedaraan. hehehh..

Sebagai contoh la kan. Kalau nak didefinisikan kehilangan dara itu melalui kerosakan selaput dara, maksudnya... seorang perempuan yang dengan ganasnya berhubungan dengan lelaki, dengan hanya melakukan oral sex, dan juga anal sex.. masih boleh dianggap dara la ek?? isk isk isk..

Apa2pun, ini pendapat aku, berdasarkan otak aku yg terlebih mkn msg harini. Korg semua ada definisi masing2 kan? Kalau tak setuju dgn aku, jgn la plak gaduh dgn aku... fikirkan je la sekapal ni sokrang budak bodo yg layak utk dibuat bodo sahaja.. makasih!

Dan seperti boo cuma gelak2 sambil gleng2 kepala je dgn ayat2 poyo aku mempertahankan pendapat aku pasal virginity ni.. cis.

Aku:
So boo... what do you think. You agak make sense tak argument i?

Boo:
U nak tau apa I think?

Aku:
ha.. what u think?


Boo:
ting tong!


Hampeh punya dak boo...