December 8, 2006

Tanpa sokongan, takde la jadi satu benda tu

Wargh.... aku sebenarnya takde idea nak tulis apa la. Dlm minggu ni mmg ala2 terlebih bz la. Bz bergaduh dgn loyar busuk, bz buat keja yang aku suka (sampai sanggup la tido sampai lewat malam), dan juga bz membersihkan tpt tido yg kawasan pembuangan air kecil utk anak aku yg sekor tu. Wargh.. haru.

Sbb tu la mlm semalam bateri aku dah abis. Leper gila jadiknya. Last2 aku kena paksa dgn makweku yg soh aku tido je. Aku nak bgn malam pun dia tak bagi. Kesian kat aku. Molopeh nak jumpa dgn cik chidori dan partnernya. Sori ek, korg, tak sempat nak jumpa plak. hari ni masih ada lagi sikit2 bengal kepala aku ini. Tapi takpe la, bertahan je. heheh.

Hari ni aku mengambil masa utk membaca dan membelek-belek entry yg aku ada tulis dalam blog lama aku (http://www.blurty.com/users/sekapal). Rasanya entry di zaman batu ini aku lebih suka merapu bbdg egn entry yg baru2 ni aku tulis. iye la, skrg ni masa dah berubah, aku dah makin tua. lagipun, masa tu aku mana la ada kengkawan senget reramai nih, semuanya aku adukan kat blog. Skrg ni kawan2 senget dah makin ramai, maka makin meriah la hidup aku tanpa perlu sesangat mengadu kat dlm blog lagi. ahahah.. kembang sukkaa


OK lah..
Pada hari jumaat 13 haribulan Januari (Friday the 13th) tahun 2006, er.. ada apa pada hari tu ek? heheheh..

Alkisah dlm entry blog aku yang bertarikh sedemikian, aku mula membuat pengumuman poyo untuk menyatakan tertubuhnya forum SengetianS yang aku rasa banyak mengubah kehidupan aku ini. So, kalau sesapa terasa nak buat anniversary tahun pertama forum tu, ha.. boleh la ajukan cadangan kepada aku. hehehe..

Alkisahnya, ni sesaja nak cerita pasal forum ni la.. Aku mengajukan cadangan utk membuat forum tu seawal tarikh 05 Januari 2006, dalma entry blog aku yg bertajuk
" Mesej dr Sekapal: Perlukah kita bukak meja perbincangan pasal filim senget?"

Masa aku buat entry tu, mmg ada dah ada resa nak bukak forum utk org2 senget nih, tapi macam tetakut la plak, bila aku dah buat nnt, sapa plak nak join kan? sebab tu la kat bhgn bawah entry ni, aku ada tulis dgn font yg amat kecik..
"huh aku ni pun, ada hati nak buat bebenda camni. sungguh poyo... huhuuu"
Aku ni kan jenis org kurang konfiden, so... logik la aku tak konfiden nak buat.


Tapi entry tu mendapat komen2 yang memberangsangkan daripada bbrp org pembaca blog aku membuatkan aku ada tenaga dan ada keyakinan utk blasah je bukak forum tu. Takde org join pun takpe lah..

komen2 membina yg aku terima, yg menguatkan rasa aku utk bukak forum..
  • wah..brilliant le idea sang sekapal...aku stuju skali!!mak stuju!...yahu..yahu....aku pun ske nk bincg2 cite2 senget...act xbes sgt nk discuss ngn minah2 saleh ...kan...hebat la idea sang kapal...
    - dian best (sapa la yg best sgt ni ek? hehehe)
  • anne join!
    -Anne
  • fairuz_nakal join!!!!!
    -Fairuz
  • Walaupun baru je mengikuti siri blog anda... mmg nak gak join.... Hehehe...
    -Fantagiro (ini komen terlambat fanta, sbb dia komen selepas dah masuk bulan 6. hehehe)
Kiranya tiga org manusia la yg mengkomen sebelum tertubuhnya forum tu. Aku nak ucapkan terima kasih bebanyak kat korg semua. Sbb aku rasa tanpa korg semua takkan aku berani utk bukak forum tu, seterusnya aku dapat mengenal org2 senget yang lain.

Skrg ni, w/pun forum tu takde la hebat ke mana, tapi aku suka jugak sbb aku dapat mengubah kehidupan manusia lain. Mmg ada yg mengalami masalah akibat forum tu, tapi ingat lah, segala perkara yg berlaku, mmg ada hikmahnya.

OK la.. tekak kering, idea pun kering. Aku nak pi makan Mi tak-berapa Sedap. huhu..