April 5, 2009

Cuti2 M'sia Memperabih Annual Leave - Bab Akomodasi

Wahaha... tetiba nak buat promo ala2 cuti2 malaysia yg aku rasa boleh la kot dibuat pedoman utk sesapa yg nak bercuti2 Melesia kat Kuching Sarawak.

Utk ke sana, aku pergi nam orang. So, yg paling logik sekali ialah mengambil apartment yg biliknye ada tiga orang. Jadi, setelah di belek2, macam apartmentyg terdekat sekali dgn Kuching Waterfront ialah Somerset Gateway Kuching. Masa aku memula buat booking, aku dah ada high expectation utk tempat ni. Sbb ntah cemana aku rasa macam amenities apartment ni tak jauh beza dr apartment yg aku duduk masa kat Deerfield dulu. Ntah dari mana dapat idea ni pun aku tatau.

Dan bila aku sampai sana, ternyata apartment ni memang memuaskan hati.
  1. Yg first sekali layanan staff dia memang bagus. Semua nye pkat2 cakap yg membuatkan aku kena capangkan telinga lebih lebih besar sket sbb terlalu lembut, termasuk la cakap2 dr insan berjantina lelaki
  2. Lepas tu, keadaan apartment mmg aku suka. Sbb kami mintak apartment tiga bilik, maka depa combine two room apartment dgn one hotel room. So, ada la semuanya.. .bath tub, dapur, periuk belanga, washing machine, dryer, tv (ada 2), dvd player, meja makan, peti sejuk, sofa... ahaha... kiranya, lagi lengkap lah dr umah aku sendirik.. hahaha...
  3. Pastu apartment ni ada jugak health center yg boleh digunakan sesuka hati dr jam 9pagi sampai 9 malam. Ada sauna, steam bath, gym dan yg terutamanya... swimming pool setinggi pinggang aku. hehe.. senang! tak lemas!
  4. Lokasi plak..walking distance sahaja dari tempat2 menarik seperti Kuching Waterfront, foodcourt makan sifut, soping kompleks dan panggung wayang, dan jugak tugu kuching.
  5. Dan last sekali, duit duit.... harga utk kami duduk kat sini, etelah dibagi2 enam, sorang bayar tak sampai RM150.. utk dua malam. huhu.. sukaa!!
Hah... kalau semuanya best, apa plak yg takbestnye? Yg paling kurang best, ialah breakfast buffet spread yg very de limited. (maybe kena la dgn reganya yg tak sampai limablas hengget tu..). Buffet bfast cuma ada bubur dgn kondimen2nye, satu makanan goreng2an, roti&bun, buah, kopi dan jus. Mmg kurang. So, baik korg pi jalan kaki ke bazaar tu, cari la roti canai ke, mi kolok ke... baru pueh tekak.

Oh, view dr bilik pun tak berapa best, ssebab kena mengadap kekedai, dan lorong2 di antaranya. eheheh

All in all, terima kasih kepada kelebihan internet yg membolehkan aku mencari tempat2 yg menarik utk di duduki dgn rasa puashati.

Dapur serba lengkap. oh ya, mikrowev pun ada...

Master bedroom yg attach dgn bilik air, ada jugak kerusi senggama. haha

Second bedroom, queen bed, bilik ni pun lengkap dgn iron dan board dan hairdryer


Bilik tidur ketiga, utk pasangan yg masih belum dipastikan statusnye. hahah... (eh, henbeg sapa tu??)

Ini second bathroom, letak kat luar.

Gegambo lain takde, nnt aku mintak kat toke kamera lagi satu. Gambo ruang tamu plak, dipenuhi dgn manusia2 yg menghuni apartment ni, so... takleh letak. Takut kantoi dgn makpakadikbadik..

Apa2pun.. selamat bercuti. Dan nnt kalau aku tak malas aku apdet plak pasal makanan! yeabba!

1 comment:

Unknown said...

beshnya cuti reramai. segalanya boleh dikongsi bsama. sharing is caring gitu. tp tak tmasuk partner ar. heheh