December 6, 2008

BALIK!! (ke.. cerita pasal boardgame?)

Harini last day keja. Smlm dah timbang2 beg... alhamdulillah, macam tak obese. Harap2 timbang tu tak tipu aku la. huhu... Kalau terlebih berat gak taktau nak kata apa. Masa pegi bawak 2 beg. Balik ada 4 beg. haha... bukan sbb byk beli barang pun (ye ke????). Masalahnya aku beli barang yg besor dan berat. Reason aku terpaksa beli beg lebih, selain dr masa aku dtg dulu, baju2 aku je dah overload, so kena la bahagi dua beg baju2 tu. Dan sbb aku dok beli buku/magazine dgn board game. Macam berats la plak board game tu kan. Nak beli dgn amazon, kedekut kredit kad. hehe..

Oh yeah, aku nak cerita pasal board game yg aku beli. Bila baca review kat intenet, diorg kata, ini board game silly, utk org2 yg boleh berpikiran silly aje. ntah.. sbb belum main lagi, so aku taktau la sejauh mana ke'silly'an nye. Board game yg aku beli tu bernama Quelf.


Nak main game ni kena ada minimum 3 org. Setiap kali baling dadu, dan jatuh kat memana petak berwarna. Pastu, pemain kena amik kad ikut kaler petak tuh. Ada 5 jenis kad.
  1. Kad kuning: Stunt - kena buat adegan stunt
  2. Kad purple: Showbiz - kena jadik entertainer utk buat org lain gelak
  3. Kad ijau: Quizzle - kad paling senang, jawab soklan putar belit
  4. Kad biru: Roolz - ada undang2 tertulis kat kad tu yg org kena ikut
  5. Kad merah: Scatterbrainz - ada soklan yg semua org kena jawab
Sesapa yg gagal membuat arahan2 atas kad tuh, maka kena penalti, iaitu, mengundur sampai sudah!

Dan semestinya aku nak gegeh kumpulkan kengkawan aku yg baik hati utk main sesama kan. Yg pasti uL dgn Boo la jadik mangsa terawal. hehehe... Dan harus jugak aku men dgn adik badik aku dulu time raya haji nanti. Lepas main nnt leh la kot aku apdet kebungukan game nih.

Harap2 aku pun 'game' la nak main. Macam ngeri pun ada nih. Adehh..