January 16, 2007

January 2007 yg tak best

Permulaan tahun ni dah tak best, dihujani dgn peperangan pelbagai pihak dlm masa nak siapkan buku utk end year book project. Tersangatla bodoh dari awal hingga akhir la makanyer. walaupun yg "terbesar" dan "termahal" sudah settle, tetapi ada lagi yg 4 volume tak settle2 dgn masih lagi memakan hati beberapa org hinggakan rasa nak bunuh diri.

On top of that, ada jugak urusan lain yg bodoh dan bertangguh sehingga menusuk ker tulang hitam, mengganggu tidur. Ada jugak rasa nak bunuh diri tapi dah dgn dosa yg sedia ada, nnt mati kena jadi hantu (sbb roh tak diterima bumi, ye la kan bunuh diri), tak jadi la (dah tu kalau jadi hantu nnt susahkan org lain jugak). So, see, 2007 with a very gloomy start and this is only January. Yes, obviously I hope that the other days would be better but yeah, guess number "3" is not that "ong" la for me. Still hoping for the happy 348 more days in 2007.

So friends, I would like to apologise for my "cancellation".

Lucky I have my partner and our closest friend/s. You know who you are and thank you so much (from the deepest part of my heart). I understand; to look at things positively, but yeah... I am human being. God created human with heart, feelings, emotion. Plus my unstable hormone, all this things... uuurrrgghhh....bad timing.

Time to beranganApa nak berangan utk hilangkan rasa serabut yg mencengkam ini???? Cdgn? Bercuti is not an option. Balik kg? lagi not an option. Buat bodoh? best jugak tu. Main pool sampai nak giler? Mungkin an option la. Main pool sampai jadi juara terhebat? bagus jugak. Kalau boleh pegi bunuh beberapa org tertentu lagi seronok. Bunuh dan kasi mkn kat buaya.

Therapeutic effect of shopping?off course, tapi di masa masa nak pakai duit agak byk ni? Not an option. Oh awan yg kelabu di atas kepala saya, tolongla kamu pergi dan jgn la kamu kembali merosakkan hati ini. ehehehhe... mcm budak kecik punyer wish je. Solat dan minta ditenangkan hati? Yer, sbb tu la masih bertahan ni. Kalau tak de tuhan, dah pegi membunuh, meracun dan sekaligus memusnahkan alam semesta ni (boleh tak jadi sailor galaksia?) Kalau tak de tuhan utk mengadu, rasanyer dah jadi giler kot skrg ni... ataupun mentally ill la for few weeks pun. dah few nights tak dapat tidur bebetul, jadi keje pun, "pokes" (focus) dah jadi kurang. Otak mcm lembab bak gamat berjln (or siput babi?? anak beranak la tu).

Kepada partner saya : terima kasih sbb bertahan dan bersabar dgn keadaan saya yg agak merepek kebelakangan ini. Saya tahu saya dah mcm org kurang siuman sikit.
Kepada anak angkat saya (yg dah besar) : terima kasih sbb offer pertolongan itu (yer saya kena terima, tapi partially), dan rela bersama berkongsi masalah. maaf juga yg saya pinta sekiranya ada apa apa yg tak patut saya ckp keluar dari mulut (yg dah jugak mengalami tekanan) ni.

Yer, mungkin tuhan nak soh saya belajar satu lagi lesson di hari jadi saya yg ketiga puluh ni (yer la saya dah tua)... tapi mmg saya masih lagi cuba terima.... susahla lesson kali ni... mcm nak mati je rasa. Sakit sampai ke tulang hitam. Mungkin tuhan menduga saya, terima kasih kepada satu peminta sedekah yg memberi saya ayat seribu dinar di satu masa dulu (saya tak ingat bila)... masa tu saya kasi duit dia kasi kertas photostat. Saya dlm hati ada jugak terdetik mcm "takyah la kasi kertas photostat, baik kasi tisu" (tgk, hati ni jahat jugak).. tapi ayat tu la yg saya baca lepas subuh every morning. Minta "seribu dinar" dari tuhan di saat memerlukan. Semoga pertolongan tuhan tak putus, walaupun saya ni tak la sebaik mana. At least saya tahu (eh mcm nka menitik lak air mata ni), tuhan masih sayang saya, sbb tu dia uji saya mcm ni, dan dikurniakan kepasa saya manusia manusia yg sayang kat saya bebetul (yer tahu korang mmg sayang sgt kat saya). At least dia ingat kat saya. (alamak sebak la..ish ish).
Mungkin saya ni masih kurang rasa tawakkalnyer... yg ni belum lepas la ... tahu kena ada rasa ni kuat dlm hati ... tapi just not there yet rasanyer... yer.. saya akan cuba lagi utk kuatkan rasa itu dan learn to "tawakkal" bila segalanyer saya dah cuba. Apa pun manusia boleh buat, tuhan jugak yg kawal semuanya, termasuk hati mereka. huwaaaaaaaaaa... mcm ustazah la.

Byknyer merepek walaupun byk keje lagi ni..

-yg kena belajar lagi apa makna tawakkal yg sebenar, LIN-