June 2, 2006

Aku, Dia, Kawan2 kami, dan orientasi seks kami - Part I

Fuh.. Hari jumaat ni mmg takde mood nak bekerja bersungguh2. tak
sabo nak bercuti la gamaknya nih.. huhuuu..Seperti biasa time2 cuti ni kalau tak gi berjalan, mmg tak sah.

Pastu sambil2 berdating, boleh la jugak bersosial dgn kengkawan lain. Paling tidak pun, bersosial la secara pandang memandang ke arah mereka2 yg memandang kembali kepada kita.

Ni bercakap pasal kawan2 nih, aku bukak sket buku sejarah aku masa belajo kat kolej dulu. Alkisah di zaman itu, aku dan chefD ni tergolong dalam satu group yg ahlinya hanya 5 org sahaja. Kiranya kitorg ni ala2 berkawan baik la. Aku ni berkawan baik bukan bermaksud ke sana ke mari berketontel berlima, idok la
cenggitu. Tapi mmg kami selalunya sepakat, saling memahami apa kehendak masing2, dan mempunyai masa utk satu sama lain.

Bila dah tahun tiga, kitorg terpisah. Diorg masuk kampus cawangan lain, manakala kami kekal di kampus lama. Dan lepas tu sorg drpd geng kami telah berbuipren dan sepertinya telah tidak rapatlah dgn kami berempat nih. Ini menyebabkan tinggal kami berempat sahaja.

Bila aku dgn chefD dah abih belajar, diorg tak abih lagi. Tu la kan, amik course pepanjang, nasib diorg la. muahaha. Tapi hubungan tu tak putus lagi la. Kitorg masih saling visit memvisit each other.

Bila habis belajar, salah sorg kawin. Mmg kami bertiga yg lom kawen ni hadir dan spend the night kat umah dia yg nun di utara semenanjung.

Tinggal bertiga yg bujang. Sorg kawan kami tu kemudiannya keja kat pantai timur semenanjung. Kitorg masih rapat sbb aku dgn ChefD pernah la bbrp kali melawat dia kat umah bujangnya. Setelah bbrp tahun bujang, member aku ni kawen tiga tahun lepas.

Aku dgn chefD mmg ralat takleh pegi kawen dia sbb time tu ada masalah bencana alam yg menghalang kami dari boleh menjejakkan kaki ke sana. Skrg member aku ni anak pun dah dua.

Selepas kengkawan yg itu, boleh dikatakan circle of friends aku ddgn ChefD berubah2, dan kami tak pernah ada kawan baik yg lain, sehinggalah kami menceburkan diri dlm arena kesengetan dan berkawan baik dgn geng2 senget. Kami berjaya menerima seksualiti kami dgn bangga bersama2 kawan2 yg memiliki orientasi seks yg
sama.

So, apa masalahnya skrg ni? Bersambung kat atas nun...
(entry yg panjang tak seswai utk pembacaan yg efektif.. huhuhu)