June 28, 2005

Lagi berumur lagi panas?!! yeahaha..

Semalam merupakan hari jem yang paling teruk pernah dihadapi dek sejarah aku balik bekerja di area TPM nih. Bayang2 je la, perjalanan balik dr opis aku ke umah yang biasanya mengambil masa 45minit bila jalan setakat jem besa2 tetiba semalam hampir 2 jam atas jalan baru sampai umah. Disebabkan ketensenan yang melampaui batas, kitorg pun berenti kat gerai jual deghoyan tepi jalan dan beli bbrp bijik. Niat di hati nak dok bersila kat tepi jalan tu je, tapi takut tgh sedap2 mkn, pungkok kena sambar lori. Karang sapa yang takdak pungkok? Akuuu jugak. kena guna stoma la plak nnt. heheDan amazingly lepas beli deghoyan tu, rasa stress pasal jem tu menjadi berkurangan dengan signifikan la jugak. Maka, moral kat sini ialah, kalu tensen2 jem teteruk, jgn makan roti, sebaliknya makanlah deghoyan...haha

OK la, abih la cerita deghoyan, tak abih2 aku ni pun. Ni aku nak tanya sket, sapa di antara korang ni yang rasa pompuan yang lebih berumur tu 'hot!', sila angkat tangan..
*angkat tangan secepat kilat*
Secara peribadi, aku mmg lebih berminat dgn perempuan yang lebih tua. lebih tua tu tak kisah la samada tua bertahun2 atapun hanya satu dua bulan sahaja. Janji lebih. Rasanya mmg bukan aku sorang je kot yg nampak pompuan tua ni hot. Tu nampaknya ada tagi dua tiga org yg angkat tangan tu. Dan ada jugak yg malu2 (pasal tgh dok kat cc), main angkat jari je. takpe ah tu, still boleh kira tuu.. heheh

Kenapa? Kenapa ada yg rasa pompuan tua lebih hot? Bagi aku mungkin kematangan yang ada. Ataupun karisma dan cara pembawaan diri. Dan selalunya orang yg dah berumur ni lebih berpengalaman, so... lebih byk pengalaman lah kan. Dan bila kita bercinta dgn org yg lebih tua, at least boleh la nampak cam dimanjakan la bila dok pi dedating kat memana. Walaupun pada hakikatnya di balik kelambu sapa manja dgn sapa tu, lantak korang la kan...

Kalu dok tgk TV (TV lagi!!!) mmg boleh nampak banyak la contoh pompuan2 berumur yang hot2 belaka. Sesapa yang pernah tgk The L Word sure la tau makcik 'Cherie Jaffe'. Alah mak aih.. mmg best sungguh tgk dia. Pasal tu jugak la akak Shane sampai tertambat dan susah nak lari.
Pastu ada video klip Maroon 5 - She will be loved, ada mengisahkan si penyanyi utama yg dok berrminat kat mak kepada gelprennya. Watak mak tu dilakonkan oleh Kelly Preston yang juga merupakan perempuan dah berumur yg masih hot. Aiyoh, itu jugak la penyebab aku suka dengo lagu tu.

Satu lagi, kalau ada sesapa yg pernah tgk cerita Flashdance dan The L Word (macam aku), musti la korang dapat bezakan perbezaan pada Jennifer Beals dulu dan sekarang. Dia berlakon cerita flashdance masa dia masih berumur 20 tahun. Dan dia berlakon The L Word bila dah berumur 41 tahun. Bandingkan
sket muka dia. Mmg masa The L Word tu nampak lebih gerrrr gerrrr. Time umo 20 tahun nampak macam bebudak naive je. Bila dah berumur plak, nampak cam ada ummph!! heh.. yo yo je aku nih.

Tapi taste semua org berbeza. Sapa nak lebih santan, cari la yang tua. Kalau nak lebih getah, kena la cari yg muda.. hehe.

DULU...

Image hosted by Photobucket.com

SEKARANG...
Image hosted by Photobucket.com