November 18, 2009

kenapa tak makan kerak piza tu??

Tadi baru lepas makan pizza. Alang2 tangan aku bebau piza lagi nih, meh aku tulis pun pasal ni jugak..

Aku perasan la kan, ramai manusia mmg tak suka makan kerak piza yg kat belakang tu. Sama la nasib si kerak piza ni sebenarnye dgn kulit roti.

Dan kedai piza pun berusaha besungguh2 jugak utk mempelbagaikan kerak ni, dgn cara bagi cemacam resepi baru utk benda ni.

Contohnye, pizza hut, ada buat stuffed crust. Ada cheese, ataupun sosej. Supaya org jgn membazir.. makan benda tu! Yg baru ni lagi la.. Kerak tu siap dibuat dlm bentuk jari, yg boleh dicabut dan di makan. Cuma hati2 la. Jgn termakan jari sendiri, susah cari mkn nanti. haha...

Kalau kat Papa John's, diorg siap buat pencicah melted butter dgn garlic lagi. Utk dicicah kerak tersebut. Supaya boleh la korg mkn.

Masalahnye... kenapa korg takmo mkn benda tu? Ha?

---- tetiba aku merapu seawal jam 4 pagi---

6 comments:

eveque said...

sy tak termasuk golongan itu, sbb sy suke kerak, termasuk kerak nasik ehehe

btw cik kapal, sy suke katakatakejung psl karma itu :)

dian said...

aih makan je nok

paling sedap stffed crust panas panas

terus rase cam nak bf pizza~

shoeque said...

ai pun sukak mkn kerak piza. ada lebih ke ? hehe.

Anonymous said...

Hmm.. i mmg x suka mkn kerak kat keliling pizza tu.. lagi2 kalau dah keras, rasa mcm mkn biskut "kepala lutut" aje.. (tau ke biskut apa?) Hahahaha!
Knp x mkn ehh? Ntah, dah x terasa nak mkn kapal, nak wat camner... Itu aje la alasan sy iyer... :)

mabletee said...

eh... we makan je semua...

pelahap giteew..

mateila..

sekapal said...

haih.. ramai gak geng aku rupanye. hehe... aku mmg makan. kengkadang rasa nak amik je kerak dlm pinggan org lain tu, masuk mulut sendrik.. haha.. burok lantak!