November 13, 2009

Betulke??

Ah.. tetiba jiwang plak.
Haritu kemas2 keta tejumpa thumbdrive lama. yg mmg aku dah guna sejak empat tahun lepas. Tapi tak dijumpai dr lepas raya tahun lepas.

So jumpa la balik segala writings2 aku yg lama. Gambo2 masa memula becinta dgn boo dulu. Sedar tak sedar dah dua tahun lebih aku dgn dia. Kira lama la jugak, mengenangkan betapa tak konfidennye masing2 dgn hubungan ni. But so far it works...

Dan aku takmo la mendabik dada macam dedolu, ckp semuanye best, tapi hakikatnye, masing2 memendam rasa. Last2 kelongkang gak.

Eh, tecakap pasal ni.. haritu aku borak2 dgn opismate aku. Kitorg ckp pasal relationship secara general. Tapi di antara isinye... Kalau kita nak hubungan kita tu bertahan lama, kena ada jual mahal sket. Takleh ikut je apa yg dia nak. Jgn jadi bodoh. Jgn terlalu byk berkorban sgt utk hubungan tersebut. Beri something utk diri sendiri. Jgn syok sgt kalau ada org kata, harta i, harta u jugak... Kalau asyik harta u, u, dan u jugak... last2 kita ni jadi cam hape je kat mata dia.

And... sebenarnye perbualan itu terkuar bila opismate aku ckp pasal statement ini..

"Org yg terlalu berkorban utk perhubungan itu, dia yg akan ditinggalkan nanti..."

Anda setuju? I do...

12 comments:

Pencari Hati said...

aku setuju sangat dengan statement yang bawah sekali tue..
sebab aku dah banyak berkorban harta, segalanyerlah,
aleh2 kene tinggal gak, yang paling teruk akhirnyer break aku kene maki teruk dan dye ungkit segalanyer ..

nexus_fms said...

ai sekend agree..

miss perahu said...

betull sgt cik kapal...

Anonymous said...

Wahhh.. berubah bentuk sudah blog kapal ini... Sudah tidak di dalam kegelapan.. hehehehe.. Well, arissa setuju gak... but nasib la xde sampai ungkit mengungkit but happened to me also...

Bintang D'hati said...

Salam terjah ! Aku setuju sesangat! Bkorban punya bkorban akhirnya terkorban huhuhuhu - akak gaban

Fanta Giro said...

Akhirnya i terpaksa setuju selepas 2 kali hubungan i terkandas di tengah jalan sebab most of the time i rasa i jer yg berkorban lebey... hurmm...
pas ni nak jual mahal la. lelong sesekali jer...

sekapal said...

wah.. semua setuju. bagus2.. heheh...

eh, tapi yg tak setuju jgn la sulk and kutuk je. Komen la jugak... contohnye...

"Aku lagi byk berkorban utk dia. Masa, tenaga, wangwang, tapi dia tetap bangang tak sado diuntung. last2 aku main kayu tiga. Tinggalkan dia!"

--- contoh...

Bintang D'hati said...

Hehehe bila tgk contoh sekapal bg..huhuhu btl2 sekepal cam aku pnh buat.disebabkan aku dah turut segala kehendak 'dia' tp still ada je yg xkena n dia bsungut n xpuas ati n bandingkan aku ngan ex2 'dia' ...satu ari tu aku bengang sgt,aku call ex-gf aku(kami msh jd kwn) ajak jumpa kat hotel yg aku menginap ngan 'dia',ex gf aku pun dtg.aku slumber beruang je bgtau 'dia' yg aku nk jumpa ex gf aku kat bwh.pastu aku blah keluar..aku dating ngan ex gf aku dlm kete kat main entrance hotel 3 jam! Ekekeke...seminggu kemudian aku 'menduda berhias' kembali lalalalala

kit said...

setuju gak, but aku belaja 1 perkara - jgn terlalu pecaya kat kwn baik sendiri, bahaya no... belakang kita masing2 main mata, last2 aku yg tonggang langgang sendiri..............

Unknown said...

setuju la kapal....~
i dh kena...

n yes... i harap 1 day nanti dia akn menyesal buat i mcm ni~

what comes around goes around kan~

uLat said...

setuju. kegagalan dalam perhubungan membuahkan pelbagai falsafah. :)

alizzanie said...

hmmm...sy 110% setuju...*over!
sebab:
1.sy sendri pnh meninggalkan seseorg yg mmg byk berkorban spjg perhubgn berbnding sy...

2. bersm dgn yg ke2, sy berkorban byk benda dan akhirnya sy ditinggalkan sebb die nak bersama ex-nye semula...

3. die yg telah mengorbankan byk perkara dalam idup die termasuk mengorbankan sy utk bersama exnyer, telah turut terkorban apabila exnyer itu rupenyer main kayu tiga....

hahahah...ada phm?

so, conclusinye...dlm perhubungan perlu ada give and take...tak bleh satu pihak jer memberi mnkla pihak lain menerima...nop!itu tanda hubungan krg mmg takkan lama...die tak ikhlas tuk idup bersma...so,pengorbanan krg mmg akan sia-sia....

(luper plak ayat wajib bile mula2 nyebok kat blog org) Nice blog!!huhuhuhu....