June 26, 2013

Kenapa saya suka opis saya

Mmg aku keja malam, dan ramai je yg soh aku cari keja lain supaya hidup macam org normal. Family, kengkawan, bukan kawan.. macam2.

Diri aku ni memang jugak teringin nak kerja waktu macam orang lain. Tuka gi opis lain.. tapi.. ada beberapa perks yg aku dpt kat sini, yg tak dapat kat tpt lain, seperti...


  1. Parking basement free
    Memang langsung takyah bayar parking. Dapat kad utk parking free. Kat basement lagi. Cuba kira berapa ringgit aku untung sebulan?
  2. Lokasi yg strategik
    Dari opis ke rumah aku, amik masa 20 minit je. Kalau bawak slow motion, paling bangang 40 minit. Takde tol ok... jimat lagi.
  3. Takde jem!
    Yang ini penting. Kalau mmg aku bajet nak sampai opis kol 11 mlm, aku kuar kol 10.30. InsyaAllah sampai on time. Kecuali kalau ada pak polisi tetiba buat road block. Memang ai stress. Dan bila tetiba gatal nk kuar gi KL ujung minggu, mmg aku kena bawak jajan dlm kete. stress kalu, makan kita!
  4. (almost) Flexi hour
    Katalah aku tetiba terbangun lambat, pastu mmg gile lambat pegi keje. Bgtau je boss msk lmbt, pastu ganti la balik dgn balik lewat. Kacang je! Janji keje siap.
  5. Ada gelpren kat opis
    Hahaha.. hari2 leh mkn dgn partner sendiri, tgk muka dia, lepak2 kat meja dia. Perks jugak nih!
  6. Ramai aweks
    Need I say more? haha. yg lagi bestnye, awek2 tu tak kertu. Kebanyakannya adik2. gituu... tetiba teringat awek berwajah Fazura. ish.. nasib baik aku ada gelpren kat opis. Maka terhenti kegatalan.
  7. its Cyberjaya!!
    pengalaman berpindah opis di kawasan lain dari cyberjaya membuatkan aku gile rindu sama kedai2 arab/mamak/melayu/mahal yg melambak2 bukak 24 jam kat sini. Setarbak pun 24 jam uols. Tu tak kira lagi dgn kedai2 gedik yg boleh dikunjungi sblm jam 11 mlm seperti chatime dan sebagainya.
    Tpt basuh kete pong tutup pukul 3 pagi. Dua bulan tuka opis, 2 bulan gak la kete aku tak basuh. haha.. dasar pemalas...
So, kesimpulannya... kalau ada rezeki dgn perks yg lebih best kat tpt lain, boleh la aku kira2 utk tuka keje. Kalau tak, relaks2 je kat sini dulu...

2 comments:

Anonymous said...

Pergh,awek bwajah fazura!nk keje ctu gk?tgh job hunting lg ni.hahaha

sekapal said...

sanggup keje mlm x? hehe