June 26, 2013

Kenapa plak ko taknak terima pendapat org stret?

Bapak byk draft dlm blog aku ni. Entry kat bawah ni pun sebenarnye draft dr beberapa bulan lepas. haha.. so sad. tak sempat nak menghabiskan cerita.

Anyway, harini terpanggil kembali nk tulis blog sbb aku teringat perbualan semalam dgn opismate. (ish, balik2 opis, balik2 opis.. sure ada yg boring kan.. naseb la.. haha)

Alkisah, smlm masing2 bukak cite pasal sorg budak ni yg pi Korea. Terbukak pulak cerita org2 Jepun yg tak kisah mandi bersama sesama jantina, dgn mak, dgn bapak, tanpa rasa segan silu atau gatal gedik. Thennnn.. terkeluar statement dr opismate aku ni yg berbunyi...
"I don't think you were BORN gay. There has to be some exposure somewhere."

Dan sebab mood aku baik smlm, dan aku tak pernah suka nak mempertahankan kehidupan senget ni, sebab agama kita tak kasi ye, adik2. Semua atas dosa sendiri tanggung ye... , so sbb tu aku  cuma angguk2 je sambil makan. Mengangguk tak bermakna setuju, tapi mengangguk sebab aku terima pendapat dia.

Honestly I believe that was just her naive comments, as someone who accepts the gay community.

Tapi untuk org yg senget, bila aku dah matang2 dan dan tua2 ni, aku percaya ada orang yg memang rasa dia born gay, ada yg sebenarnya diaruh oleh faktor2 tertentu, sblm dia jadi gay.

Org macam aku, aku rasa mmg aku born gay. Sbb pusing tang mana pun.. aku tetap tertarik dengan pompuan. Kalau satu hari nnt hati aku terpusing, wallahu'alam. Tapi.. setakat ni, mmg masih suka kat pompuan. Sbb pompuan wangiiii... sebab pompuan lemah lembut dan mampu emotional dan rational tanpa perlu rasa nak iritasi sgt. Dann.. aku tak rasa nak jadi lelaki pun w/pun aku suka pompuan. girl on girl kekdahnya.

Tapi, ada jugak org yang terpengaruh dan berubah menjadi gay. Contohnya, org2 yg kononnye straight tegar, tapi tetiba terjatuh hati sesama jantina. Dan bahagia bersama selamanya, semakin hari semakin serasi. Org2 mcm ni terpengaruh dgn ayat manis si pengorat. haha.. biasa la kan.. ramai je pompuan senget ni yg pandai mengayat.

Ada jugak yg terpengaruh dgn rakan sebaya. Tgk cambestt je jadi senget ni. Leh tido sebantal tanpa perlu pregnen. Ada org sayang, ada geng2 yg cool.. senget je la kan. haha.. pon boleh la kalau camni. haha... (tamau komen lelebih).

Ada jugak yg senget yg dipengaruhi dgn kejahatan jantina berlawanan. Ni kes yg mcm.. 'lelaki.. tak guuuuunnnaaaa...' baik i cari wanita, janji hati i happy!

meh aku simpulkan, ikut apa yg aku pikir, org leh senget sbb mmg senget, atau faktor tarikan dr jantina sama, atau juga faktor tolakan dr jantina berbeza.

So, korg senget sebab apa? jgn plak bgtau aku korg senget sbb mak bapak (or mak/mak, or bapak/bapak) korg yg suruh senget. haha...

Oh, satu lagi peringatan, toksah la gaduh dgn org straight yg memberikan pendapat mereka yang korg rasa tak sama dgn pendapat korg. Diorg tu takde pengalaman jd senget, maafkan je la. Kalau korg rajin nk cari gaduh, nnt seluruh persatuan senget akan mendapat nama busuk. Tak kose...


5 comments:

MH08 said...
This comment has been removed by the author.
MH08 said...

sorry, problem tenet. kene anta komen lagi.
Had a bf before, but I guess as I get older, I suddenly realize I am not compatible with the male species. 3 years and still counting. The best wifey, best friend and best company walau kadang2 roller coaster kehidupan tu di luar kawalan kita. =)

Anonymous said...

hello Sekapal. Long time no see. It's me KID aka EvilGenius. Sorik macam salah je komen but aku tak tau camner nak kontek ko dah. Aritu aku ada hantor emel kat ko. Pasal nak join balik forum tu. I lost the link beb. Can you help me? Thank you.

Anonymous said...

kan...dgrkan aje la striaght nak kate ape.even it hurts.tp boleh mengelakkan pergaduhan.

alep

Anonymous said...

stuju....mmg pendapat kite xsame pn dgn org straight ni...aku dl slalu bg idea/pendapat yg len sgt or berbeze dgn kwn2 aku ms stadi dl.cume bab2 senget ni xbrani nk speak uot sgt sbb xnk kantoi...huhu