January 22, 2010

FOTZ - kengkawan kebun binatang (bukan kakakebun ye)

FOTZ adalah kesingkatan bagi Friends of the Zoo. Aku tau ni sbb dulu ada satu sekolah kat melesia ni yg letaknye di Tepeng yg ada kelab ni. Dengar cerita depa ni mandikan gajah semua. Betul atau tahyul, ntah. haha.. (aku dulu sekolah kat melake okeh, ape aku tau?!)

Anyway, akibat teringin mandikan gajah, sbb rasa cambest, maka aku pun pegi la merayau2 kat website Zoo Negara. Mana la tau kot2 ada volunteer program yg boleh mandikan gajah ke. Sbb pastu leh naik gajah. Ala2 Karisma Kapoor dlm citer Hum Saath Saath Hain.

Pastu bila aku tgk, cam takde plak task mandikan gajah. Tapi kat tpt beruk, beruang, harimau dgn burung ada la.. hmmm.. tapi i nak gajah.

Apa2pun, di atas sebab research punya pasal, dan sebab suka mengklik2 kat website tu, aku pun tgk la borang utk jadik volunteer kat Zoo negara. Sesapa nak jadi volunteer, boleh la melawat ke website Zoo Negara di http://www.zoonegara.org.my/volunteer.html

So sbb borang tu cambest, aku pun try2 la isi, seperti dlm gambar di bawah.
Tapi harap maklum, ini merupakan contoh borang yg diisi salah ye kengkawan, yg pasti direjek. Jadi jangan tiru macam saya...

2 comments:

Bintang D'hati said...

Volunteer utk gosok gigi rimau n berus lidah buaya xde ke kapal? Aku nk registerkan kengkawan aku yg gatal nk berpoligami hehehe

sekapal said...

boleh je kau cadangkan kat AJK Zoo Negara.
Nasib baik aku taknak poligami. hehehe