February 10, 2009

tetiba cerita cirber

I got a very terribly bad cirber this weekend. Di mana tahap keterukannya sampai takleh bawak keta pi klinik blkg umah hatta mengeluarkan duit dari bank di belakang umah org lain. Teruk yg mencecah tahapterduduk memeluk mangkuk tandas akibat kelembikan gitu.. haha.. gross gile.

Pikir punya pikir. Mmg aku taktau makanan penyebab kecirberan itu. Tapi mungkin sebab terlalu banyak makan.

apa aku makan:

  • Muffin sebesar anak angsa yg boo bawak balik dr opis tghari
  • Singgah sebentar di van tepi jalan makan rojak mamak
  • Sambil minum cendol
  • Sampai2 opis makan sandwich tuna, yg boo kata cam dah taksedap je rasa tuna itu
  • Pastu makan nasik goreng kampung. yg peliknya nasik ni di sendatkan dgn daun sop?
  • Tala nescafe bagai nak rak sambil makan
  • Pagi tu sblm balik bedal lagi sandwich tuna. kali ni bukak tin yg baru sket. tepek tgn meynes jepun

Takyah lama.. lima minit lepas mknn terakhir.. perut aku macam washing machine. Boo paksa gi klinik. Sampai klinik, leh aku terus cari toilet. Doktor kata food poisoning. Aku kata nasib le, aku nak ubat aje. dan MC.. itu penting!

Makan ubat, tido... tak jugak reda. Suhu badan naik. Ptg tu aku dapat air badak, 100 plus, kulfiver. Bguling2 la aku atas katil tuh sensorangan.

Masa tu macam tobat dah taknak makan banyak...

Siangnye, aku makan sikittttt je bubo mekdi... sampai la ke malam. Dasat semangat takmo makan nih.

The next day,

  • Sanggup pi PJ seksyen 14 sbb nak makan bubo ikan. Aku makan tiga suku.. lagi suku org lain abiskan. yeay...
  • Malam... makan ketiau sup
  • dan jugak pizza berkeping2

hmm.. mana niat nak kurangkan makan....?

Tghari semalam, dah normal balik dah. Reti je bawak keta carik nasik ayam esso blkg umah. Gi opis pandai gak cari beger dgn neslo. Baru sat2ni bfast mkn migoreng dng ayam goreng, dgn cekodok dan samosa dan sirap ais.

cheh... takde maknenye tobat akibat cirber. Kalau dah dasar kuat makan tuh...