October 20, 2009

dah tetua ni mana dtg inosens nye?

hohoho.. Td masa blk dr opis, tetiba aku terpikir pasal cinta di zaman hingusan dan cinta di zaman kematangan. Ntah ek, aku rasa, makin meningkat usia ni. Makin kurang innocence dlm bercinta...

Masa sekolah dulu, kalau kita suka org tu, adalah sbb kita suka kat dia. X byk pekara lain yg menyangkut paut dgn cinta tu. Yg kita tau, kita suka dia, gembira bila dia ada, dan rasa sanggup buat apa je utk besama dgn dia. Tak kisah la dia pakai baju selebet2, stokin terlipat sebelah, rambut x blow sblm dating, yg penting, hati tepaut, janji pun bertaut... Masa depan? Masih jauh... Dan kita bedua sesama berusaha mencapai yg terbaik....

tapi itu dulu...

Skang ni? Bila dah adult. Dah leh commit adultery... Semuanya matters. Semua jadi tekanan. Nak keja elok, nak hidup senang, nak berjaya dan dihormati dlm kerjaya. Pressure ada di mana2. Tapi tekanan yg paling kuat, adalah dr diri sendiri. Diri yg mau jadi seperti org lain, yg rasa, kalau xleh lebih baik, mestilah setaraf dgn masyarakat... At par.

Dan ketika ini, kita timbang2 siapa pasangan kita. Cukupke dia yg hanya sekadar ada tapi x boleh membantu? Dptkah dia membawa kita ke mercu kegembiraan dunia? Akan di pandang best kah oleh masyarakat kalau kita kapel dgn dia.

Dan di sini harta, taraf hidup, rupa paras dah mula jadi aspek penentu.

Jadi skang ni adakah anda pasti anda dipilih secara ikhlas dan innocence oleh pasangan anda? Betulke dia x pandang kereta continental 2.0 yg anda pandu? Pastike dia tak hanya sukakan kesosialan dan keseksian anda yg menampakkan dia gah di mata rakan2nya? Iye ke poket tebal anda tu tak bermakna? Dan betulke bukan gelaran Dr. atau Ir. tu yg sebenarnye mengikat dia?

Tepuk buzzer dan kunci jawapan anda.

Kalau ada org yg sanggup pape asal begaye, xkan xde yg sanggup merane jiwe, asal glamer? Huhuhu

1 comment:

Anonymous said...

So true la kapal... It's so true... :)