August 26, 2009

aku yg emo

Harini taktau la kenapa, mood swing aku sangat menjadik2. Rasa macam sesapa je yg silap swing je, mmg kena swing terus dgn aku. Dan mmg ada la jugak yg menjadi mangsa aku. Sungguh tak seswai dgn kehadiran Ramadhan ni kan? hehe

Ntah kenapa tetiba aku rasa cam... camna aku tak hangin. Semua benda yg aku buat, org nak judge, org nak kata. (ok la tak semua, aku bukan artis yg glamer bagai). Bottom line is, aku cam letih jugak la mendengar mulut2 org yg tah pape ni.

Sebagai contohnya... Kalau kita open a conversation dgn kawan kita... seharusnye la dimulakan dgn ayat2 seperti berikut:

- Kau pekabar harini?
- Semalam buka apa?
- Bawak bekal utk sahur tak harini?
- Bz ke harini? Ada training? Ada meeting...

Kan? itu la gamaknye ayat2 yg best didengar...

Tapi kalau pembuka kata di awal hari yg korg dengar ialah seperti...

- Apsal baju kau kaler coklat harini? Macam batang kayu.
- Eh, bontot kau leper kan?
- Ha... harini pakai baju dgn kasut tak matching lagi nampaknye

Agak2 best tak kalau teguran2 begitu didengar? Kalau sehari dlm setahun takpe la jugak. Ini selang sehari, ada je komen2 judgemental yg memulakan hari aku. Dah la nak pi keja pun malas kan. Tambah lagi ada org2 camtu. Tak mood swing korg dibuatnye.


OK... itu kira permulaan hari mmg dah cam swing dah tuh... kita teruskan pula dgn perkara2 seterusnye yg berlaku...

bila nak pegi makan...

Kalau kita makan besama2 dgn kengkawan.. agak2 apa yg kita nak bualkan ek?
- mungkin, harga saham yg semakin menurun?
- ataupun perlawanan liga malaysia
- mungkin jugak kisah mega sale dan H1N1
- paling kodi pun cerita la perkara2 melucukan yg berlaku di opis
- lagi kodi... release tensen sbb boss takbest... bila lagi nak lepas geram kan

Tapi kalau kuar mkn je... ayat2 yg didengar berbunyi seperti...
- kau ni hari2 makan benda ni, tak bosan ke?
- hahaha... gile laju kau makan. pelahap tu.
- aku kat opis tadi.. aku terer buat ni, aku terer buat tu.. aku memang terer...
- apsal kau bawak keta slow? macam org tua... (dah tu sapa soh tumpang!!!)


Ha.. itu kes masa makan. Again, kalau sehari setahun takpe gak la kan? ahaha..

Ini tak masuk lagi kes masa kat opis. Dah tau nak tanya soklan... harus ke terjerit2 panggil aku dr luar bilik. Sapa nak tanya sapa ni?

Pastu bila aku dah tolong, kalau org lain tanya, blame aku jugak. Mati btol.. keja sapa sebenarnya? Kan senang kalau aku biarkan je korg masuk lombong. Lantak korg la kat situ.

Lagi best... dah bedegung2 tak puas hati ni... bila aku kata... 'ha, meh aku pi kat tpt kau tgk apa masalah kau nih..' Masa tu la plak baru terhegeh2 nak bukak PC, nak carik ketas, nak bukak file. Tadi macam ye ye je nak settle problem cecepat..

Itu tak masuk lagi adegan2 sakit sakit hatian yg berlaku pada frekuensi yg agak berkurangan, iaitu dua minggu sekali. Sebagai contohnye... apabila aku tak join bersukan. dan aku kata.. i don't do sport. Haruske nak gelakkan aku, dan cerita kat semua org yg kau terserempak kat dlm opis tu yg aku ni tak bersukan? Dan haruske setiap kali ada game2 yg dianjurkan kat opis nak paksa2 aku main dan kutuk2 bila aku tak main? Marah nih, marah nih..

Aku kan bangga menjadi otaku. Dan bila tetiba aku bercerita pasal Harry Potter dgn org2 yg sama minat dgn aku, pandai pulak buat muka. Macam boring sangat la plak conversation aku ni kan? Immature sangat la kan bila baca buku cerita bebudak. Bistu? Seberapa dewasakah buku yg harus aku baca? Mills and Boon kah? hahaha...

Haih.. sabar2... astaghfirullah... puasa nih. Kalau tak puasa mmg dah aku maki2 dah org2 itu.


Kesimpulannya, kalau dah hangin dgn org, dan kalau terpaksa gak jumpa tetiap hari... terpaksa la tahankan jugak. Buat la muka tebal. Kata propesyenel. Tapi kalau dah tiba menaiki had kenyal, swing kan aje. hehe... Dan sesungguhnye, kalau kita tak sama macam org lain... apa ingat kita yg paling bagus kah?

Dan skang ni, hati aku mmg panas... sepanas hati yg sedang digoreng dlm kuali....

Lastly, aku mintak mahap bbnyk kalau tulisan aku ni tetiba buat korg panas di bulan puasa.. hehehe.. ampon...

6 comments:

cik perahu said...

mmg pns la bebelan cik kapal nih...
sabau2...heehehe

..shark.. said...

marah betul ni.. sabar ek..

..shark.. said...

marah betul ni.. sabar ek..

[-AnR-] said...

jom g KUANG kasik panas kuali lagik best..eheheheh


bersabar je laa beb.....kalau xde orang cenggitu lam dunia ni.....busan plaks...eheks

dian said...

dugaan di bulan puasa nok

bawak bertenang

Anonymous said...

aik..x leh thn org leh hina hary poter ni...x mnat,dah...diam.... baik bca buku tu dr kutuk org.. tol x?