May 13, 2010

Matchmaker

Aku percaya ramai jugak di antara korang yg suka tengok animasi terbitan Disney. Animasi kegemaran aku sudah semestinya lah Beauty and The Beast. Sapa tak suka dengan Belle tu kan. Haih.. termasuk2 ke dalam mimpi. Selain Belle, Disney memang banyak puteri2 yang chantek2 belaka yang membuatkan orang kuat berangan macam aku ni terasa cam boleh bercinta dengan watak kartun. (Tapi kekasih kartun aku yang utama semestinyelah Michiru ku... aiyo, lamanye aku tak jumpa dia sejak ada kekasih realiti yg skang nih. ahaha)

Anyway, kalau korang tengok cerita Mulan. Permulaan cerita tu, adalah scene Mulan nak pegi jumpa dengan matchmaker. Dan kalau pompuan yg disukai oleh matchmaker tu, maka akan la di kenenkan dengan lelaki yang bagus2 dari keluarga yang baik2... (ok, keluarga baik2 seharusnye jaga anak depa, jgn kasi kuar umah ronda2 naik keta selepas kol 2 pagi.. boleh? Kalau keja cam aku ni takpe la kot. Ai cari rezeki utk dibuat membayar hutang kredit kad.)

Tapi Mulan ni dia ala2 tomboi sket (tetapi tidak senget ye), dan memang tak mampu menambat hati matchmaker tu. Ditambah pulak dengan bantuan cricket yg memang tak membantu. Matchmaker tu sesedap rasa je cakap yg dia takkan dapat pasangan dari orang baik. dan seterusnye dia takkan dapat bagi 'honour' kat family dia...

And thennnn... putar2an peristiwa, Mulan akhirnye dapat memberikan honour kat family dia.

Kesimpulannya, matchmaker tu memang tahpape. hahaha

My point now...
Aku tak percaya dengan matchmaking. Selalunye kalau ada org nak matchmake aku dengan sesapa ke, aku akan buat muka cam.. heh? dan org akan rasa aku ni cam... "eleh belagak, org nak kenenkan takmau, ko pikir ko bagus sgt leh dpt pompuan yg ko suka?"

as it turns out, ye.. aku memang bercinta dengan orang yg aku suka, dan org yg sukakan aku. Takyah nak matchmake bagai. Maybe sebab tu kot jumlah percintaan aku yg terjadi dan terlingkup tak sampai pun 5 org.

Apa tujuan org yg matchmake tu? Nak tengok kita ada pasangan supaya tak perlu la depa mendengar masalah dan permasalahan kita? hehehe...

or maybe itu pendapat aku sorg je.
Ramai je yg di matchmake, dan hidup bahagia sampai ke tua. Dan banyak je yg pilih sendiri, tapi akhirnye melingkup di tengah jalan.

Atau mungkin org yg matchmake tu, sebenarnye yg nak kat org tu.. know what i'm sayin'

A kapel dgn B.
A + B kawan baik isikuku dgn C.
A suka kat D.
A matchmake C dgn D. Dan secara tak langsung dia akan jadi isikuku jugak dgn D.
A can later jumps into D's bone.

It's all connected!

ahaha.. maafkan aku. Aku terlalu banyak menonton drama, dan lesbian, dan lesbian berdrama...

2 comments:

mashi mas said...

i'm in a matchmake relationship... skrg asek gdh... maybe silap x knl btol2...

nw, i hate matchmakers~

sekapal said...

ala, kalau dah terjebak, kena la usaha untuk betulkan relationship tu kan..

btw, org yg matchmake tu skang di mana ye? ehehehehe